شناسهٔ خبر: 12443389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1280 نفر بر انتخابات دوحوزه انتخابیه چهارمحال وبختیاری نظارت می كنند

شهركرد- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: یك هزار و 280 ناظر، سرناظر و ناظرمسوول بر روند برگزاری انتخابات در 344 شعبه اخذ رای در دو حوزه انتخابیه استان نظارت می كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه های استان، افزود: علاوه بر این تعداد ناظر، گروه های ویژه بازرسی به دو حوزه انتخابیه بروجن و اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ اعزام می شود.
وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان استان نیز فردا در شهرستان های دو حوزه انتخابیه استان حضور یافته، از نزدیك روند برگزاری انتخابات را رصد و به مشكلات احتمالی رسیدگی می كنند.
حجت الاسلام جعفری، صیانت از آرای مردم را مهمترین وظیفه شورای نگهبان دانست و گفت: تلاش اعضای این شورا بر صیانت از آرای مردم است و اقدامات لازم با ارائه آموزش های مورد نیاز به عوامل نظارتی صورت گرفته است.
رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری با توصیه به قانونمداری از سوی نامزدهای انتخاباتی و ستادهای تبلیغاتی آنها، اظهار كرد: انتظار می رود تا نامزدها و طرفداران آنها قانون را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و پس از اعلام نتایج در برابر آن تمكین كنند.
جعفری با بیان اینكه اهمیت مرحله دوم انتخابات با مرحله اول تفاوتی ندارد، خاطرنشان كرد: به واسطه این اهمیت، انتظار می رود مردم برای تعیین سرنوشت خود، حضور پرشور و گسترده ای در پای صندوق های رای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، از چهارمحال وبختیاری چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد كه در دور اول انتخابات دو نامزد با كسب اكثریت آرا در دو حوزه انتخابیه شهركرد،بن و سامان و لردگان انتخاب و به مجلس دهم راه یافتند و در دو حوزه انتخابیه بروجن و اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ انتخابات به دور دوم كشیده شده است.
بنابر اعلام وزارت كشور دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 10 اردیبهشت (فردا) برگزار می شود.
شبد/7363/ 6014/3404

نظر شما