شناسهٔ خبر: 12442611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

مردم چهار حوزه انتخابیه فارس حماسه هفتم اسفند را تكمیل می كنند

شیراز- ایرنا- با اعلام آغاز ساعت اخذ رای دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم چهار حوزه انتخابیه فارس با حضور در پای صندوق های اخذ رای در یك هزار و 218 شعبه، حماسه حضور خویش را در نخستین مرحله این انتخابات كه هفتم اسفند 94 برگزار شد، تكمیل می كنند.

صاحب‌خبر -

بنابراعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس، یك میلیون و 690 هزار و 279 نفر واجد شرایط رای دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان هستند.
هادی پژوهش جهرمی، پیش از این به ایرنا گفته بود: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس در چهار حوزه انتخابیه، هفت شهرستان، 20 بخش، 25 شهر و 54 دهستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: انتخابات در این مرحله در چهار حوزه انتخابیه اصلی شامل شیراز، نی ریز و استهبان، داراب و زرین دشت، ممسنی و رستم و 13حوزه فرعی برگزار می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: افرادی كه در مرحله نخست انتخابات شركت كرده اند، در این مرحله مجاز هستند كه فقط در حوزه انتخابیه ای كه در مرحله نخست رای داده اند شركت كنند و افرادی هم كه در مرحله نخست شركت نكرده اند در هر حوزه ای می توانند رای خود را به صندوق بیاندازند.
وی بیان كرد: تمام مراحل اجرایی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی همانند مرحله نخست خواهد بود و همان مراحل تكرار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات در این استان شامل 915 شعبه ثابت شهری و روستایی و 303 شعبه سیار شهری و روستایی است.
وی، تعداد عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی و امنیتی در مرحله دوم انتخابات در فارس را بیش از 15 هزار و 500 نفر اعلام كرد.
پژوهش جهرمی گفت: این تعداد شامل 200 نفر اعضا و عوامل اجرایی ستاد انتخابات استان، 105 نفر اعضا و عوامل اجرایی ستاد انتخابات فرمانداری ها، 130 نفر اعضا و عوامل اجرایی ستاد انتخابات بخشداری ها، 187 نفر اعضا هیات های اجرایی، 36 نفر اعضا هیات های بازرسی، شش هزار و 85 نفر اعضا شعب ثبت نام و اخذ رای، یك هزار و 217 نفر بازرسان شعب ثبت نام و اخذ رای، یك هزار و 217 نفر نمایندگان فرماندار و دو هزار و 132 نفر راننده و نیروی خدماتی است.
وی بیان كرد: همچنین در این مرحله از انتخابات چهار هزار و 239 نفر از نیروهای انتظامی و امنیتی، نظم و امنیت انتخابات را تامین خواهند كرد.
مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند 94 برگزار شد.
در این مرحله منتخبان مردم در 11 حوزه انتخابیه مشخص شده و به مجلس راه یافتند و كار انتخاب نمایندگان چهار حوزه انتخابیه شیراز، داراب و زرین دشت، ممسنی و رستم و نی ریز و استهبان به مرحله دوم كشیده شد.
حوزه انتخابیه شیراز در مجلس شورای اسلامی چهار كرسی در اختیار دارد كه در مرحله نخست انتخابات، سه نفر راه یافته از این حوزه انتخابیه مشخص شدند.
2027 / 6122 /6118/ 5054

نظر شما