شناسهٔ خبر: 1237234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

والیبال قهرمانی مردان جهان؛

نگاهی به عملکرد استرالیا در دور مقدماتی؛ زرد و سبز پوشان در برترین ها نماینده ندارند

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال استرالیا نخستین حریف ایران در مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان، با سه شکست و دو پیروزی به مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال استرالیا در پنج دیدار دور مقدماتی موفق به کسب 5 امتیاز شد و با قرار گرفتن در رتبه چهارم به دور دوم قهرمانی جهان صعود کرد.

ملی پوشان این کشور در دور مقدماتی برابر تیم های کامرون (سه بر صفر) و ونزوئلا (سه بر دو ) به پیروزی رسیدند و مقابل تیم های لهستان (سه بر صفر)، صربستان (سه بر یک) و آرژانتین (سه بر صفر) مغلوب شدند.

توماس ادگار بازیکن شماره 6 این تیم که در پست قدرتی کار می کند در ترکیب ثابت این تیم قرار دارد و بیشترین پاس را نیز در پنج دیدار دور مقدماتی در حمله های استرالیا از دیگر بازیکنان دریافت کرده است.

این بازیکن امتیازآورترین بازیکن استرالیا در دور مقدماتی بود و از مهرهای کلیدی این تیم نیز محسوب می شود.

آدام وایت و ایدن زینگل بازیکنان شماره 9 و یک استرالیا نیز از جمله بازیکنان تاثیر گذار این تیم هستند که در پنج دیدار دور مقدماتی به ترتیب بیشترین پاس ها را بعد از ادگار دریافت کردند.

پائول کارول بازیکن ذخیره و شماره 17 استرالیا است که در مسابقه با صربستان در دور مقدماتی در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت و بیشترین پاس را نیز گرفت و در این دیدار موثرترین بازیکن بود. وی 23 حمله در این بازی داشت که 11 امتیاز برای تیم استرالیا در پی داشت.

بر اساس آمارهای منتشر شده از عملکرد تیم ملی والیبال استرالیا در دور مقدماتی قهرمانی جهان، این تیم از نظر دفاع روی تور عملکرد خوبی نداشته است و دفاع روی تور نقطه ضعف این تیم محسوب می شود، چون عوامل دفاعی خوبی ندارد.

همچنین حمله این تیم نیز در سطح متوسط است اما بازیکنان سرعتی استرالیا در تکنیک حمله عملکرد خوبی در دور مقدماتی داشتند.

مرحله دوم هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از فردا چهارشنبه در چهار شهر غوچ، بیدگوشچ، کاتوویسا و وروکتواف لهستان آغاز می شود تا 16 تیم صعود کننده به این مرحله از رقابت ها برای شش سهمیه مرحله سوم مبارزه کنند.

تیم های ملی والیبال ایران و استرالیا امروز چهارشنبه در حالی در مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر می روند که تا کنون تجربه حضور در این مرحله را نداشتند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 22 و 55 دقیقه به وقت تهران در نخستین مسابقه خود در این مرحله به مصاف استرالیا می رود.

والیبال استرالیا که حتی مسابقات باشگاه های برتر نیز ندارد، در رویدادای بین المللی خوش اقبال است و در رقابت های سطح دوم لیگ جهانی امسال به رغم ارائه عملکرد نامناسب در دور مقدماتی، به دلیل میزبانی به مرحله نهایی راه یافت و با شکست فرانسه در دیدار نهایی به مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2014 در فلورانس ایتالیا راه یافت.

تیم ملی والیبال استرالیا در جمع پنج بازیکن برتر پست های مختلف دور مقدماتی نماینده ای ندارند، در حالی که محمد موسوی، فرهاد قائمی و سعید معروف در پایان دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در صدر فهرست برترین های این رقابت ها قرار گرفتند.

ورزشی(2)**1379

نظر شما