شناسهٔ خبر: 12265422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آيت الله مكارم شيرازي: وحدت كلمه و دوري از اختلاف نياز امروز كشور عراق است

قم - ايرنا - آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: اختلافاتي كه امروز در عراق بين دولتمردان و مردم مشاهده مي شود نگران كننده است و بايد آنان با وحدت كلمه مقابل دشمنان ايستادگي كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ايرنا، وي روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بيان كرد: اختلافات ايجاد شده در عراق بين دولتمردان و سياستمداران از يك طرف و نخست وزير و رئيس جمهوري از طرف ديگر در شرايط كنوني اين كشور به نفع دشمنان است.
وي با اشاره به تحصن مردم مقابل مجلس عراق و اعتراض گسترده به دولت عراق ادامه داد: در زماني كه موصل در اختيار داعش است و بغداد تهديد مي شود اگر اين اختلافات ادامه پيدا كند دشمن در عراق مسلط خواهد شد.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه دشمن در خانه عراقي هاست و در اين زمان نبايد به اختلافات پرداخت گفت: در اين شرايط هركس با هر نيت دنيايي و آخرتي بايد در جهت اتحاد بكوشد و مردم و دولت عراق بايد دشمنان را از كشور بيرون كنند.
وي با اشاره به اينكه مرجعيت متعلق به همه است و حد و مرزي نمي شناسد افزود: اگر اكنون در مورد اوضاع عراق صحبت مي كنيم به اين خاطر است كه در شرايط پيچيده امروز اين كشور نمي توان نسبت به مسائل سياسي و اجتماعي آن غفلت كرد.
وي بيان كرد: تمام افرادي كه در عراق حكومت را در دست دارند از جمله دولتمردان، نمايندگان مجلس و سياستمداران به موقعيت امروز اين كشور و جايگاه منطقه اي آن نگاه كنند و اجازه ندهند داعش و دشمنان تكفيري با استفاده از اين اختلافات بر عراق مسلط شوند.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: اگر داعش بر عراق مسلط شود صد برابر بدتر از صدام است و اين درحالي است كه همگان جنايت هاي صدام را به ياد دارند و نتايج آنرا مشاهده مي كنند.
وي افزود: مردم عراق به خوبي مي دانند حكومت بعث با بزرگان و دين و مذهب آنها چه كرد، بنابراين تا مي توانند بايد از اختلافات دوري كنند و با دشمن تكفيري به مبارزه بپردازند.
وي بيان كرد: امروز حكومت عربستان، آمريكا و رژيم صهيونيستي از بيرون به اين اختلافات دامن مي زنند تا حكومت سياسي تضعيف شود و در نتيجه به راحتي بتوانند در اين سرزمين مسلط شوند.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود به بيان فضيلت و جايگاه امام علي(ع) پرداخت و افزود: پيامبر اكرم(ص) از هر فرصتي براي بيان حقيقت و نشان دادن مقام معنوي اميرالمومنين(ع) به مردم استفاده مي كرد.
7405 / 1175

نظر شما