شناسهٔ خبر: 12266324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی:

اگر اختلافات ادامه پیدا کند دشمن بر عراق مسلط خواهد شد/ داعش صد برابر بدتر از صدام است

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به تحصن مردم مقابل مجلس عراق و اعتراض گسترده به دولت عراق اظهار داشت: در زمانی که موصل در اختیار داعش است و بغداد تهدید می‌شود اگر این اختلافات ادامه پیدا کند دشمن در عراق مسلط خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، آیت الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: اختلافات ایجاد شده در عراق بین دولتمردان و سیاستمداران از یک طرف و نخست وزیر و رئیس جمهوری از طرف دیگر در شرایط کنونی این کشور به نفع دشمنان است.

این مرجع تقلید گفت: اختلافاتی که امروز در عراق بین دولتمردان و مردم مشاهده می شود نگران کننده است و باید آنان با وحدت کلمه مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به تحصن مردم مقابل مجلس عراق و اعتراض گسترده به دولت عراق ادامه داد: در زمانی که موصل در اختیار داعش است و بغداد تهدید می شود اگر این اختلافات ادامه پیدا کند دشمن در عراق مسلط خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن در خانه عراقی هاست و در این زمان نباید به اختلافات پرداخت گفت: در این شرایط هرکس با هر نیت دنیایی و آخرتی باید در جهت اتحاد بکوشد و مردم و دولت عراق باید دشمنان را از کشور بیرون کنند.

وی با اشاره به اینکه مرجعیت متعلق به همه است و حد و مرزی نمی شناسد افزود: اگر اکنون در مورد اوضاع عراق صحبت می کنیم به این خاطر است که در شرایط پیچیده امروز این کشور نمی توان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آن غفلت کرد.

وی بیان کرد: تمام افرادی که در عراق حکومت را در دست دارند از جمله دولتمردان، نمایندگان مجلس و سیاستمداران به موقعیت امروز این کشور و جایگاه منطقه ای آن نگاه کنند و اجازه ندهند داعش و دشمنان تکفیری با استفاده از این اختلافات بر عراق مسلط شوند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر داعش بر عراق مسلط شود صد برابر بدتر از صدام است و این درحالی است که همگان جنایت های صدام را به یاد دارند و نتایج آنرا مشاهده می کنند.

وی افزود: مردم عراق به خوبی می دانند حکومت بعث با بزرگان و دین و مذهب آنها چه کرد، بنابراین تا می توانند باید از اختلافات دوری کنند و با دشمن تکفیری به مبارزه بپردازند.

وی بیان کرد: امروز حکومت عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی از بیرون به این اختلافات دامن می زنند تا حکومت سیاسی تضعیف شود و در نتیجه به راحتی بتوانند در این سرزمین مسلط شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فضیلت و جایگاه امام علی(ع) پرداخت و افزود: پیامبر اکرم(ص) از هر فرصتی برای بیان حقیقت و نشان دادن مقام معنوی امیرالمومنین(ع) به مردم استفاده می کرد.

نظر شما