شناسهٔ خبر: 1205563 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خدایی خبر داد

اواخر شهریور زمان اعلام نتایج آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج آزمون فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی را هفته آخر شهریورماه ذکر کرد و گفت: نتایج آزمون فراگیر پیام نور اوایل مهرماه جاری اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در نشست خبری امروز با اشاره به پذیرش رشته‌های بدون آزمون، افزود: براساس مصوبه سنجش و پذیرش وزارت علوم، پذیرش بدون آزمون در نیم سال دوم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

 

افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی

 

وی از افزایش پذیرش داوطلبان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها به 8 هزار و 300 نفر افزایش یافت.

 

 زمان اعلام نتیجه آزمون فنی‌وحرفه‌ای

 

خدایی به بیان برنامه زمان بندی آزمون فنی و حرفه‌ای پرداخت و ادامه داد: در آزمون فنی و حرفه‌ای 284 هزار نفر شرکت کردند که 222 هزار ظرفیت موجود است.

 

وی یادآور شد: در این آزمون 38 درصد شرکت‌کنندگان خاتم‌ها هستند و نتیجه این آزمون نیز هفته آخر شهربورماه اعلام می‌شود.

 

نتیجه آزمون کاردانی به کارشناسی

 

رئیس سازمان سنجش در خصوص آزمون کاردانی به کارشناسی گفت: 216 هزار و 499 نفر در آزمون شرکت کردند که 215 هزار ظرفیت داریم و نتیجه نیز هفته آخر شهریور اعلام می‌شود.

 

به گفته وی آزمون پردیس‌های خودگردان دکتری و دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد نیز در روز جمعه 21 شهریورماه برگزار خواهد ‌شد.

 

زمان اعلام نتایج آزمون فراگیر پیام نور

 

خدایی،با بیان اینکه آزمون فراگیر پیام نور با حضور 78 هزار نفر برگزار شد، خاطر نشان کرد: نتایج این آزمون اوایل مهرماه اعلام می‌شود.

 

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اطلاعیه تکمیل‌ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری نیز آخر شهریورماه منتشر می‌شود و شروع فرایند تکمیل ظرفیت نیمه‌دوم مهرماه است.

 

نظر شما