رئیس پلیس فتای گیلان گفت: مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشید.
سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فتای فرماندهی استان گیلان به شهروندان گیلانی در خصوص کلاهبرداریهای بانکی هشدار داد و اظهار کرد: مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشید.
به گزارش ایسنا؛ وی افزود: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پیامکی با مضمون «در یک قرعه کشی برنده جایزه شدهاید» یا تماس با شهروندان، صنوف، ادارات دولتی و خصوصی، شماره حساب عابر بانک آنها را به شیوههای مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خرید زمین، پوشاک، لوازم خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستانها و غیره، به قصد واریز وجه، دریافت کرده و بعد از مدتی به قربانی زنگ زده از او میخواهند حساب بانکی خود را کنترل کند، در صورتی که مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.
سرهنگ محمدخانی گفت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوههای متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابر بانک کشانده با شگرد خاصی، رمز دوم اینترنتی حساب عابر بانک قربانی را بدست آورده، در یک فرصت مناسب حساب وی را خالی میکند.
رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه شهروندان باید به هیچ عنوان اعتنایی به اینگونه تماسها و پیامکها نکنند، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابر بانک آنان نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمیباشد و عنوان این موضوع که «در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده»، صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای تحصیل رمز اینترنتی و خالی کردن حساب عابر بانک شهروندان استفاده میکنند.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسانهای موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.
∎
سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فتای فرماندهی استان گیلان به شهروندان گیلانی در خصوص کلاهبرداریهای بانکی هشدار داد و اظهار کرد: مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشید.
به گزارش ایسنا؛ وی افزود: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پیامکی با مضمون «در یک قرعه کشی برنده جایزه شدهاید» یا تماس با شهروندان، صنوف، ادارات دولتی و خصوصی، شماره حساب عابر بانک آنها را به شیوههای مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خرید زمین، پوشاک، لوازم خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستانها و غیره، به قصد واریز وجه، دریافت کرده و بعد از مدتی به قربانی زنگ زده از او میخواهند حساب بانکی خود را کنترل کند، در صورتی که مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.
سرهنگ محمدخانی گفت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوههای متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابر بانک کشانده با شگرد خاصی، رمز دوم اینترنتی حساب عابر بانک قربانی را بدست آورده، در یک فرصت مناسب حساب وی را خالی میکند.
رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه شهروندان باید به هیچ عنوان اعتنایی به اینگونه تماسها و پیامکها نکنند، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابر بانک آنان نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمیباشد و عنوان این موضوع که «در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده»، صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای تحصیل رمز اینترنتی و خالی کردن حساب عابر بانک شهروندان استفاده میکنند.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسانهای موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.
نظر شما