شناسهٔ خبر: 11697075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

چهارشنبه سوری تاکنون 28مصدوم داشت

ایرنا

معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران گفت: حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال در پایتخت تاکنون یک کشته و 28 مصدوم داشته است.

صاحب‌خبر -
غلامرضا احمدی شامگاه سه شنبه افزود: انفجار موادمحترقه و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری تاکنون منجر به مرگ یک زن 45 ساله شده است.
به گفته وی، دراین رابطه یک نفر نیز دچار قطع عضو و 27 نفر نیز دچار مصدومیت ناشی از این حوادث شده اند.
وی با اشاره به اینکه سه نفر از مصدومان زن هستند، اظهار کرد: وضعیت جسمانی یکی از مصدومان این حوادث وخیم گزارش شده است.
احمدی افزود: ستادهای بحران مناطق 22گانه پایتخت فعال و در حالت آماده باش کامل بسر می برند.
وی با اشاره به حضور تمامی اعضای کارگروه های تخصصی از جمله نمایندگان سازمان آتش نشانی، پلیس، هلال احمر، اورژانس، قوه قضاییه و معاون استاندار در ستاد فرماندهی بحران شهر تهران گفت: تمامی اعضا به وسیله دوربین های فعال، سطح شهر را رصد می کنند.

**
حسن عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز پیشتر گفته بود: حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال، تاکنون 19 مصدوم و یک کشته داشته است.
وی افزود: براساس اطلاعات جمع آوری شده از مراکز اورژانس پایتخت، تا ساعت 19:50 امروز 19 نفر شامل 18 مرد و یک زن در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در شهرستان های مختلف تهران مصدوم شده اند.
وی اظهار کرد: 17نفر از مصدومان این حوادث توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و 2 مصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: این مصدومین بیشتر از ناحیه دست و پا و صورت و یا چشم دچار سوختگی و جراحت شده اند.
** 4 مجروح مواد آتش زا درپایتخت روانه بیمارستان شدند
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز به ایرنا گفته است که انفجار مواد آتش زا در یک منزل مسکونی، چهار نفر را روانه بیمارستان کرد.
وی افزود: ساعت 16 و45 دقیقه امروز حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در 20متری ابوذر به سامانه 125 اعلام شد.
وی با بیان اینکه حادثه در یک منزل مسکونی دو طبقه 80متری روی داده اظهار کرد: یک جوان 20ساله در حالی که مشغول درست کردن بمب دست ساز بود، با انفجار شدید این مواد آتش زا دچار سوختگی شدید شد.
ملکی با اشاره به شدت انفجار که موجب بروز خسارت در بخش های مختلف این ساختمان شده، گفت: پدر و مادر این جوان که در طبقه دوم ساختمان حضور داشتند به دلیل مصدومیت ناشی از شکسته شدن شیشه ها به بیمارستان انتقال داده شدند.
وی خاطر نشان کرد: در این حادثه یک خانم نیز که در مجاورت این منزل مسکونی سکونت داشت به دلیل شوک و ترس ناشی از انفجار، روانه بیمارستان شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: هر چهار مصدوم این حادثه با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
* انفجار بمب دست ساز و مصدومیت دو نوجوان تهرانی
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از انفجار دو بمب دست ساز در دو منطقه شمالی و جنوبی تهران خبر داد و گفت: این حوادث منجر به مصدومیت شدید دو نوجوان شده است.
حسن عباسی افزود: حوالی ساعت ۱۵ امروز وقوع دو انفجار به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام شد.
به گفته وی، دریکی از این حوادث که در منطقه تجریش روی داد، یک نوجوان 15 ساله دچار مجروحیت از ناحیه اندام های مختلف شد.
عباسی افزود: این مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در خصوص دومین حادثه که مربوط به انفجار یک بمب دست ساز در مناطق جنوبی تهران است گفت: دراین حادثه نیز نوجوان مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
* پرتاب نارنجک دست ساز در منزل مسکونی یک جوان را روانه بیمارستان کرد
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از پرتاب نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی خبرداد و گفت: در این حادثه یک جوان 20ساله به دلیل مصدومیت روانه بیمارستان شد.
سید جلال ملکی افزود: ساعت 17 و 11دقیقه امروز وقوع حادثه در محله 13 آبان(خیابان رضازاده) به سامانه 125 اعلام و ماموران یک تیم آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: در این حادثه به علت پرتاب نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی در یکی از اتاق های این خانه آتش سوزی روی داد که این حادثه منجر به مصدومیت جوان 20 ساله ای(مرد) که در محل حضور داشت ، شد.
**تکذیب مرگ شهروند رباط کریمی با حوادث چهارشنبه سوری
پیش از این گفته شده بود مردی در رباط کریم به دلیل صدای انفجار مواد محترقه کشته شده است اما دقایقی پس از انتشار این خبر در رسانه، علی بیگی فرماندار رباط کریم هر گونه ارتباط بین فوت این مرد و حوادث شب چهارشنبه سوری را رد کرد.
وی مدعی شد: این مردم ظهر امروز در خیابان بر اثر ایست قلبی سکته کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما