شناسهٔ خبر: 11646739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خبر داد؛

معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی ایجاد می شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان قدس رضوی با توجه به اولویت منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب که توجه به محرومان است، گفت: تلاش های قابل تقدیری از سوی آستان قدس در این حوزه صورت گرفته است اما این جایگاه همچنان نیازمند ارتقا در سطح معاونت امداد مستضعفان است که بتواند بیش از پیش در این جهت گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در مراسم معارفه خود به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دست اندرکاران و مدیرانی که قصدجامعه سازی توحیدی و قرآنی دارند بدانند که جامعه قرآنی همه ابعادش باید آهنگ توحیدی داشته باشد و بر مبنای تأکیدات قرآن چون اقامه نماز، پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.

 

وی افزود: امروز آستان قدس رضوی برای هر زائری که در آن پا می گذارد؛ کلاس انسان سازی معرفت، محبت، دلدادگی، اعلام موضع و برنامه ریزی برای آینده اش است، از این رو تمام همّ و غم خادمان رضوی باید تسهیل کننده این کلاس باشد؛ رهنمودهای امام رضا(ع) برای تحقق عینی جامعه توحیدی باید صورت عملی پیدا کند.

 

وی ابراز کرد: من از این عنایت امام هشتم(ع) نسبت به خود و اعتماد رهبر معظم انقلاب به بنده سر برآستان ربوبی می گذارم و شکرگزار آستان حق می شوم و همگان با همه وجود، تلاش های ارزشمند مرحوم آیت الله واعظ طبسی در این 37 سال را ارج می نهیم، تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم دخیره آخرت وی باشد.

 

حجت الاسلام  والمسلمین رئیسی بیان کرد: آستان قدس رضوی با همه تلاش های انجام شده باز هم نیازمند تلاش خدمتگزاران، خادمان و دست اندرکارانش است تا به نقطه برتری برسد و در این سطح متوفف نشود.

 

معاونت امداد مستضعفان

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: منشور هفتگانه ای که رهبر انقلاب در این مأموریت به بنده واگذار کردند، پیش روی بنده و سایر خدمتگزاران این آستان است که اولویت درجه اولش توجه  به محرومان است.

 

وی افزود: تلاش های قابل تقدیری در این حوزه صورت گرفته است اما این جایگاه همچنان نیازمند ارتقا است؛ در سطح معاونت امداد مستضعفان که بتواند بیش از آنچه تاکنون انجام شده در این جهت گام بردارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: در این حوزه نگاه به دیگران همان نگاه حضرت صدیقه طاهره در خانه کوچکی است که بزرگ خوانده می شود، امروز دگرخواهی ها گوش فلک را کر کرده و همه عالم مدعی آن هستند با این تفاوت که دگرخواهی ما در پرتوی خداخواهی است.

 

وی با اشاره به اولویت دوم منشور هفتگانه رهبر که زائر محوری است، خاطرنشان کرد: زائر محوری در مورد مأموریت آستان قدس رضوی قطعی است، از این رو نگاه همه سطوح حکومت به آستان مقدس رضوی و مشهدالرضا و شاید همه کشور باید تسهیل حال زائران باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: به عبارتی دیگر استاندار، شهرداران، فرمانداران بلاد و بخش داران همه سطوح حتی در مرکز برنامه ریزی کشور نگاه به استان خراسان رضوی باید زائر محور باشد و همه تسهیلات جهت آماده شدن برای زیارت، رسیدن به مقصد و برگشت از زیارت برای زائر امام رضا فراهم شود.

 

معرفی مشهد به عنوان مرجعیت علمی جهان اسلام

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مقصود سخن آستان قدس به تنهایی نیست بلکه مأموریت همه ماست تا مشهد مقدس با وجود دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سایر مراکز آموشی و پژوهشی وابسته به آستان قدس که شهری فرهنگی است در این حوزه جایگاه مرجعیت پیدا کند.

 

وی متدکر شد: با توجه به بارزترین صفت عالم آل محمد(ع) که علم ایشان است مشهد و خراسان رضوی باید در جهان اسلام مرجعیت علمی پیدا کند؛ یعنی به علم و دانشی در پرتوی علم امام دست پیدا کنیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: گام دیگر در این پیام ساماندهی اقتصادی است که همه کارها در پرتوی کمک به آستان و زائر محوری قرار گیرد./1308/پ202/ج1

نظر شما