شناسهٔ خبر: 11642155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد:

خدمت به محرومان در آستان قدس در سطح معاونت امداد مستضعفان ادامه می‌یابد

گروه اجتماعی: تولیت جدید آستان قدس رضوی بیان کرد: اولویت اول در موارد هفت‌گانه مورد تأکید رهبری که من نام آن را منشور می‌گذارمة توجه به محرومان است؛ در این زمینه تلاش‌هایی قابل تقدیری انجام شده اما لازم است در سطح معاونت امداد مستضعفان ادامه پیدا کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت جدید آستان قدس رضوی، صبح امروز، 22 اسفندماه در مراسم تجلیل از خدمات مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و معارفه وی در حرم مطهر رضوی که در تالار آیینه اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت زهرا (س) دادند؛ هدیه ملکی فدک بود و هدیه ملکوتی تسبیحات ارزشمندی بود که به عنوان ذخیره الهی به ما رسیده است ؛ در روایتی در کتاب بحارالانوار آمده است فرزندانتان را به تسبیحات حضرت زهرا(س) ملتزم کنید.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه دست اندرکاران حوزه‌های مختلف حکومتی و اجتماعی که می‌خواهند جامعه سازی قرآنی کنند باید آهنگ توحیدی داشته باشند، ابراز کرد: امروز خادمان آستان قدس رضوی که محل انسان‌سازی برای همه زائران و جایگاه محبت، معرفت، دلدادگی، اعلام موضع و برنامه‌های عادی زندگی است، باید تلاش کنند تا این الگوی انسان سازی و رهنمودهای زندگی برای انسان تکامل یافته تحقق عملی پیدا کند.
وی ضمن اشاره به انتصاب خودش به عنوان تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: من نسبت به عنایت حضرت زهرا(س) و نیز اعتماد رهبر معظم انقلاب سر بر آستان ربوبی می‌ستایم و شکرگزار حضرت حق هستم.  ما تلاش‌های ارزشمندی که قریب به چهار دهه آیت‌الله واعظ طبسی را با همه وجود ارج می‌نهیم و امیدواریم که این خدمات ذخیره آخرت ایشان باشد.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به هفت بند حکم رهبر معظم انقلاب برای تولیت آستان قدس رضوی نیز توضیح داد و بیان کرد: اولویت اول در این موارد هفت گانه که من نام آن را منشور می‌گذارم توجه به محرومان است؛ در این زمینه تلاش‌هایی قابل تقدیری انجام شده اما لازم است در سطح معاونت امداد مستضعفان ادامه پیدا کند.
وی توجه به نگاه دیگران و دگرخواهی را  اولویت بعدی آستان قدس رضوی بیان کرد و افزود: این دگرخواهی با دو تابلوی «...لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًا، ... و پاداش و سپاسى از شما نمى‏‌خواهيم»(سوره انسان/ آیه 9) باید ادامه پیدا کند؛ امروز دگرخواهی گوش عالم را پر کرده اما خصوصیت دگرخواهی در این آستان مقدس در پرتو توحید خواهد بود.
وی زائر محوری را یکی دیگر از اولویت‌های آستان قدس رضوی برشمرد و بر همکاری همه مسئولان در سطوح خدمت رسانی به مسئولان و برنامه‌ریزی با محوریت زائر تاکید کرد و افزود: همه باید تلاش کنند تا تسهیلات سفر زائران به مشهد از زمان آماده شدن برای سفر تا برگشت فراهم شود.
وی با بیان اینکه مشهد یک شهر فرهنگی است، به وجود دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) و همچنین حوزه علمیه خراسان و وجود علما اشاره کرد و اضافه کرد: سخن از این فراتر است، مشهد مقدس به عنوان شهر عالم آل محمد(ص) مطرح هست از همین رو باید این حوزه و این دانشگاه باید مرجع علمی جهان اسلام قرار گیرند.
حجت‌الاسلام رئیسی، ساماندهی اقتصادی را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار آستان قدس رضوی اعلام کرد و افزود: همه کارها باید در پرتو زائرمحوری و کمک به این بخش انجام شود؛ البته من حتما در انجام وظیفه از راهنمایی‌های آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه بهره می‌گیرم همان طور که ایشان تاکنون نیز راهنمایی بنده بوده است.

نظر شما