شناسهٔ خبر: 11389052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام:

خداوند بزرگترين مسئوليت تاريخ را به حضرت مهدي (عج) تفویض کرده است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت: خداوند بزرگترين مسئوليت تاريخ را به حضرت مهدي (عج) تفویض کرده است تا براي تحقق عدالت ظهور كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از ایلام، حجت الاسلام هاشمی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در نشست «مهدویت» که امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد الغدیر این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر این مطلب که تمام ادیان در موضوع پیدایش منجی و ظهور آن متفق القول هستند، گفت: تمام ادیان از عهد عتیق مانند زرتشت، مانی، تورات، انجیل، اسلام و حتی هندوئیسم و در نهان تمام انسان هایی که بر روی کره زمین زندگی می کنند به ظهور کسی که زمین را از ظلم پاک می کند، ایمان دارند.


وی افزود: در دوره اسلامی از قرن اوّل هجرت تا به امروز راجع به ظهور مصلح آخرالزمان(عج) در میان اصحاب و تابعین اختلافی نبوده و همه علمای اهل سنت بر ظهور آن حضرت اتفاق نظر داشته و دارند و اگر کسی در صحت احادیث و صدور این بشارت از پیامبر اسلام (ص) تردید کند حمل بر بی اطلاعی او اطلاق می شود، به عبارتی دیگر هیچ اختلافی بین شیعه و سنی در بحث مهدویت مگر در تاریخ تولد منجی بشریت وجود ندارد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام آخرالزمان را سالیان پایانی یک دوره از حیات بشری پیش از ظهور منجی موعود عنوان کرد و ادامه داد: پیامبر( ص) فرمودند: «زمانی که نماز در امت من قضا شود به آخر الازمان نزدیک می شوید» بنابراین یکی از علائم فرا رسیدن آخرالزمان تساهل در برپایی نماز می باشد. همچنین نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند: نشانه‌هايي در آخرالزمان وجود دارد كه مانند دانه‌هاي تسبيح يكي يكي مي‌افتد و به آخرين دانه يعني ظهور مي‌انجامد و هرچه زمان ظهور نزديك باشد بر تعداد حوادث افزوده مي‌شود.


حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه پیامبر(ص) امت خود را در بحث برپایی نماز به چهار گروه تقسیم کرده است، ادامه داد: ایشان فرمودند: گروه اول که حافظان نماز هستند در بهشت جای دارند، گروه دوم که سبک شمارندگان نماز می باشند در طبقه ویل خواهند بود، گروه سوم که گاه نماز می خوانند و گاه آن را ترک می کنند در طبقه قیل جهنم جای دارند و دسته چهارم که نماز را قبول دارند اما اقامه نمی کنند در جهنم سخر هستند.


وی به سایر علائم ظهور اشاره کرد و گفت: از بین رفتن حساسیت در امانتداری، حلال شمردن دروغ، ربا خوردن، شکسته شدن قبح رشوه، توجه به چند روز فانی دنیا و معامله دین با دنیا از ویژگی های دوره منتج به ظهور می باشد، در این شرایط افراد سخیف دنیا را به هم میریزند و خود را حاکم اسلامی می دانند، صله ارحام بی معنی می شود، پدر و پسر به یکدیگر رحم نمی کنند، قاعده های نفسانی و حیوانی بر روحانیت غالب می شوند، خونریزی و خودکشی ها به وفور دیده خواهد شد، ظلم به عنوان برگ برنده محسوب می شود، حکام پیشتازان در فسخ و فجور می شوند، قاریان قرآن نیز خیانت می کنند، قرآن ها تهذیب و تزئین می شود؛ اما کسی آن ها را قرائت نمی کند، مساجد از نظر زیبایی زیبا و از منظر کارایی مخروبه خواهند شد، صفوف حق از یکدیگر گسسته و ارتش باطل به هم پیوسته خواهند شد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام تاکید کرد: سه دسته در قیامت به خدا از شر خلق شکایت می کنند؛ گروه اول مساجد غریبی هستند که کسی در آن ها نماز نمی خواند، دسته دوم قرآن هایی هستند که کسی آن ها را قرائت نمی کند و دسته سوم دانشمندانی هستند که مردم نادان آن ها را منزوی کرده اند.


حجت الاسلام هاشمی به ظهور نسلی که در فساد غرق است اشاره کرد و گفت: از عمومی ترین علائم آن شبیه شدن زنان و مردها به یکدیگر در پوشش، روحیات و جایگاه است.


وی آخرت را در آخر الزمان مغفول و دنیاطلبی را مشغول دانست و عنوان کرد: خدا فراموش می شود، افراد در ظاهر گوسفند و در باطن گرگ در جامعه حاضر می شوند. پيامبر(ص) فرموده‌اند: شما را به هفت فتنه بيم مي‌دهم كه بعد از من روي مي‌دهد، فتنه‌اي از مدينه، فتنه‌اي از مكه، فتنه‌اي از يمن، فتنه‌اي از شام، فتنه‌اي از شرق، فتنه‌اي از غرب و فتنه آخر فتنه سفياني است.


معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام تاکید کرد: يكي از تكاليف مومنان در زمان غيبت پيدا كردن معرفت و شناخت نسبت به امام است به گونه ای كه در روايات آمده: كسي كه امام زمانش را نشناسد و بميرد به مرگ جاهليت از دنيا رفته است بنابراین تمسك به دين، صبر، شكيبايي، انتظار فرج و دعا از ديگر كارهايي است كه در زمان غيبت بايد صورت گيرد.


حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه خداوند بزرگترين مسئوليت تاريخ را به حضرت مهدي (عج) تفویض کرده است تا براي تحقق عدالت ظهور كند، گفت: ما بايد براي رهايي از فتنه‌ها معرفت خود را افزايش داده و هوشيار باشيم تا امام زمان، حكومت خود در زمين برپا دارد. در آن زمان امام حسين (ع)، اصحاب كهف، سلمان فارسي به اين امام خواهند پيوست و فقط امام حسين (ع) ۳۰۰ سال بر روي زمين خلافت خواهد كرد.

 

نظر شما