شناسهٔ خبر: 11345331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پوشش خبری رسانه های جهان از انتخابات ایران چگونه بود؟

حضور گسترده و دشمن شکن ملت بزرگ ایران در انتخابات امروز در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری های رویترز، فرانس پرس، آسوشیتدپرس و شبکه های مختلف خبری از جمله سی‌ ان‌ ان و ان‌ بی‌ بی سی آغاز رأی‌گیری در ایران را در خبری فوری منتشر کردند. بسیاری از رسانه های بین المللی هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در بخش های خبری و فواصل برنامه های خود پوشش دادند.

یورونیوز و الجزیره انگلیسی در پوشش زنده انتخابات ایران، حضور مردم را در پای صندوق های رای چشمگیر توصیف کردند. سی ان ان تبلیغات وسیع انتخاباتی در ایران را نشان دهنده اختلاف ارزیابی کرد.

روزنامه یو اس ای تودی هم مدعی شد انتخابات ایران با انتخابات آزاد فاصله دارد. این روزنامه در تلاش برای دو قطبی نشان دادن انتخابات نوشت معلوم نیست در این انتخابات طرفداران روحانی از امتیازات توافق هسته‌ای بهره مند شوند.

رسانه های منطقه هم مثل المیادین، المنار و الجزیره هم در گزارش‌های خود حضور گسترده مردم را پوشش دادند. البته برخی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مثل شبکه العربیه سعودی هم سعی در منفی نشان دادن موضوع انتخابات امروز داشتند.

العربیه مدعی شد به هیچ وجه در ایران دموکراسی وجود ندارد و در انتخابات امروز هم اصول و عناصر انتخاباتی وجود ندارد. 

شبکه یورونیوز هم با پخش گزارشی از وضع اقلیت‌های دینی در ایران، اذعان کرد اقلیت‌های مذهبی با وجود جمعیت کم، در پارلمان ایران نماینده دارند.

خبرنگاران 22 رسانه مختلف فرانسه ، شامل 37 خبرنگار و تصویربردار و عکاس، انتخابات امروز را در ایران پوشش خبری دادند.
            

دانلود

نظر شما