شناسهٔ خبر: 11261116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازتاب انتخابات ایران در رسانه های خارجی

پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات شورای اسلامی ایران که جمعه با حضور پرشکوه و دشمن شکن مردم کشورمان برگزار می شود، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شبکه تلویزیونی فرانس 24 در این باره گفت: مردم ایران روز جمعه برای شرکت در انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی به پای صندوق های اخذ رای می روند.

از سوی دیگر شبکه رادیویی فرانس انترناسیونال اعلام کرد: ایران روز جمعه 18 فوریه انتخابات خبرگان و مجلس را برگزار می کند.

فرانس انترناسیونال افزود: مجلس خبرگان نهادی است که رهبرمعظم ایران را برمی گزیند.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی السفیر نوشت: ایران از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 تاکنون نزدیک به 40 انتخابات برگزار کرده است.

روزنامه کویتی الصباح نیز از آغاز فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ایران خبر داد و نوشت: روز پنج شنبه فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای دهمین مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در حالی که 8 روزتا این انتخابات باقی مانده است. انتخاباتی که قرار است همراه با انتخابات مجلس خبرگان و در تاریخ 26 ژانویه برگزار شود.

این روزنامه افزود: تلویزیون ایران اعلام کرد بیش از6200 کاندید که 586 نفر از آنان زن هستند فعالیت های تبلیغاتی خود را آغاز کرده و به مدت یک هفته به طول خواهد انجامید تا بتوانند به مجلس متشکل از 290 کرسی راه یابند. در تهران پایتخت بیش از هزار نفر برای به دست آوردن 30 کرسی به رقابت می پردازند.

پایگاه النشره لبنان نیز با پوشش فعالیت های انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نوشت: نامزدهای انتخاباتی از اقشار مختلف مردم ایران خواستند که حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشند.


 

نظر شما