شناسهٔ خبر: 11337934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«جشن همبستگی»

رای گیری در بیمارستان ها و پادگان ها در قبال ارائه شناسنامه

خبرگزاری شبستان: ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه هایی از نحوه رأی دادن افراد محروم از نعمت سواد و دارای نقص عضو به نامزد مورد نظر خبر داد و اعلام کرد: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مجاز است و سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مستقر در استانداری گیلان، ستاد انتخابات کشور از آغاز شروع دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری طی اطلاعیه های جداگانه ای اعلام کرد؛

 

اطلاعیه شماره 23

حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مجاز است

متن اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است.

براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

 

همچنین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ نمایند تا این نمایندگان درمحل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش نمایند.

 

اطلاعیه شماره 24

سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد

متن اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند ، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 7 اسفند ماه سال 1376 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 

اطلاعیه شماره 25

نحوه رأی دادن افراد محروم از نعمت سواد و دارای نقص عضو به نامزد مورد نظر

متن اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد.

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برایرأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

 

اطلاعیه شماره 26

از رأی دهندگان حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی گیری بعمل آید

متن اطلاعیه شماره 26 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می¬رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی گیری بعمل آید .

ضمناً مجدداً تأکید می‌کند که متولدین 7/12/1376 و قبل از آن میتوانند در انتخابات شرکت کنند.

 

نظر شما