شناسهٔ خبر: 11333381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور در روز انتخابات

خبرگزاری شبستان: ستاد انتخابات کشور از ساعات اولیه امروز هفتم اسفند ماه همزمان با آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اطلاعیه های متعدد دستورالعمل های انتخاباتی لازم را در اختیار شعب اخذ رای می گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ستاد انتخابات کشور از ساعات اولیه امروز هفتم اسفند ماه همزمان با آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اطلاعیه های متعدد دستورالعمل های انتخاباتی لازم را در اختیار شعب اخذ رای می گذارد. در خبر زیر اطلاعیه های این ستاد را می خوانید:

اطلاعیه شماره ۱۴

طبق اطلاعیه شماره 14 ستاد انتخابات کشور کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند که طبق گزارش دریافتی از تمامی ستادهای انتخابات استانها و شهرستانها ، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند.

اطلاعیه شماره ۱۵

اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستور العمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌شود مورد عمل قرار دهند.

متن اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:

به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید شود که حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد، مورد عمل قرار دهند.

ضمناً این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

اطلاعیه شماره ۱۶

همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 16 خود اعلام کرد هرگونه آثار تبلیغاتی در شعب اخذ رأی از نامزدهای انتخاباتی باید امحا شود.

وزارت کشور در اطلاعیه شماره 16 خود عنوان کرد به اطلاع اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی می‌رساند کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به طور حتم امحا شود.

همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند آنها را نیز امحا کنند.

اطلاعیه شماره ۱۷

وزارت کشور  در اطلاعیه شماره 17 اعلام کرد، کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.
 ضمناً از کلیه رأی دهندگان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل درامر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را حتماً همراه داشته باشند

اطلاعیه شماره ۱۸

وزارت کشور در اطلاعیه‌ شماره 18 اعلام کرد که اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای حوزه‌های انتخابیه توصیه می‌شود اولا به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج نمایند. متن اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای حوزه‌های انتخابیه می‌رساند که با توجه به اینکه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را همزمان برگزار می‌نمایند، توصیه می‌شود اولاً به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج نمایند، ثانیاً توجه داشته باشند که برگ‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق‌های مربوط به آن انداخته شود.

اطلاعیه شماره ۱۹

وزارت کشوراطلاعیه شماره 19 ستاد انتخاباتی کشور را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای می‌رساند ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه‌کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از برسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7.12.1376 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمنا یادآوری می‌شود عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست.

اطلاعیه شماره ۲۰

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رای دههنده عکس دارد باشد. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخبات شرکت کرده و رای بدهند.

همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست می‌شود جهت تسهیل امر رای گیری به هنگام اخذ رای کارت و یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

اطلاعیه شماره ۲۱

همانگونه که مسئولان محترم شعب ثبت نام و اخذ رای آگاهی دارند در شناسنامه‌های موجود صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد که داریا 30 خانه است لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابت زده شود.

ضمنان چنانچه صفحه مذبور کاملا پر شده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه مخصوص مهرهای اضطرای ضرب می‌گردد.

اطلاعیه شماره ۲۲

به آگاهی هموطمنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آرا، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا انشاءالله حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و یا احتساب‌ آرا ضایع نگردد.

اطلاعیه شماره ۲۳

براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

همچنین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ نمایند تا این نمایندگان درمحل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۴

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند ، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 7 اسفند ماه سال 1376 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

اطلاعیه شماره ۲۵

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برایرأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۶

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی گیری بعمل آید .

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین 7/12/1376 و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۷

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.

بنابراین آن دسته از هموطنان ، که به هر دلیل امروز در شهر و حوزه انتخابیه محل سکونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس و انداختن رأی خود، در انتخابات شرکت نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۸

پیرو اطلاعیه قبلی به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7/12/1376 یا قبل از آن بودن می باشد.

ضمناً یادآوری می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

اطلاعیه شماره ۲۹

پیرو اطلاعیه شماره 22 و با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن از عموم هموطنان عزیز تقاضا می شود به جهت جلوگیری از تضیع حقوق نامزدهای انتخابات در هنگام نوشتن آراء مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر خود را شامل نام و نام خانوادگی، کد و شهرت ایشان را بصورت خوانا در برگ رأی قید نمایند.

اطلاعیه شماره ۳۰

با توجه به حضور پرشور ملت حماسه ساز ایران اسلامی به نمایندگان فرمانداری و اعضای شعب ابلاغ می گردد لازم است تعرفه ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوط جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

اطلاعیه شماره ۳۱

ضمن تشکر از حضور پرشور ملت شریف ایران که در پیروی از امر رهبری معظم انقلاب اسلامی در آستانه خلق حماسه دیگرند را با توجه به گزارش های دریافتی از حوزه های انتخابیه کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای نظر به موافقت وزیر محترم کشور به استناد تبصره یک ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا 20 در سراسر کشور تمدید می شود.

اطلاعیه شماره ۳۲

به اطلاع اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار می رساند رای گیری تا پایان مدت زمان تمدید شده و صدور اطلاعیه اتمام رای گیری می بایست ادامه داشته و درب های شعب اخذ رای به روی رای دهندگان محترم باز باشد.

اطلاعیه شماره ۳۳

ضمن تشکر از ملت شریف و همیشه در صحنه ایران و عرض خدا قوت به تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حوزه های انتخابی سراسر کشور با عنایت به تماس های دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ رای به لحاظ حضور پرشور و گسترده مردم وظیفه شناس با موافقت وزیر محترم کشور مستند به تبصره 1 ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اخذ رای به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت 21 ( نه شب) در سراسر کشور تمدید می شود.

اطلاعیه شماره ۳۴

با سپاس از ملت شریف ایران به آگاهی می رسد انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد و با توجه به استقبال چشمگیر مردم ایران عزیز و درخواست ستاد انتخابات استان ها و به استناد تبصره 1 ماده 8 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر کشور اختیار تمدید مدت اخذ رای مازاد بر زمان اعلام شده، به استانداران با هماهنگی هیئت نظارت تفویض شده است. تاکید می شود اعضای شعب اخذ رای موظفند نسبت به اخذ رای تا آخرین نفراتی که در شعبه حضور دارند، اقدام نمایند به نحوی که تمام مراجعه کنندگان بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اطلاعیه شماره ۳۵

به آگاهی تمام اعضای شعب اخذ رای می رساند لازم است در خاتمه رای گیری ابتدا صندوق های اخذ رای هر دو انتخابات را باز نموده و برگ هایی را که اشتباها در صندوق های دیگر ریخته شده را به صندوق مربوط منتقل کنند و پس از این اقدام ابتدا شمارش آراء و تکمیل صورت جلسه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را به طور کامل انجام داده و سپس شمارش آراء و تکمیل صورت جلسه انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام دهند.

اطلاعیه شماره ۳۶

با سپاس بیکران به درگاه خداوند متعال که توفیق خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی را به ما عطا کرده و ضمن تشکر از ملت حماسه آفرین که تجسم وحدت ملی را با انسجام و همبستگی ستودنی خود در پای صندوق های اخذ رای در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته اند و برگ زرین دیگری به دفتر حماسه های انقلاب اسلامی افزودند، نظر به پایان رای گیری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به آگاهی عموم مردم شریف، رسانه های جمعی و خبرگزاریها می رساند در خصوص نتایج آرای حوزه های انتخابیه ملاک عمل اطلاعیه رسمی ستاد انتخابات کشور است.
در این اطلاعیه بیان شده است: فرصت را مغتنم شمرده از همه کسانی که از ساعات آغاز روز رای گیری با دلهایی مملو از ایمان و عشق به آرمانهای حضرت امام خمینی (ره ) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در انتخابات حضور یافتند صمیمانه سپاسگزاری می کنیم.

 

نظر شما