شناسهٔ خبر: 11335203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لحظه به لحظه با قطار انتخابات در ایستگاه مردم

وزیر کشور ساعت ۸ صبح امروز، آغازعملیات اجرایی اخذ رای را رسما اعلام کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی مطابق سنوات گذشته دراین امرخیر ازدیگران سبقت گرفتند و رای خود را به صندوق انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر کشور پس از صدور فرمان آغاز رسمی انتخابات گفت: با توجه به اینکه دو انتخابات همزمان برگزار می شود احتمال اینکه در شهرهای بزرگی مثل تهران به علت ثبت اسامی 46 کاندیدای انتخابات تراکم جمعیت داشته باشیم زیاد است، بنابراین مردم باید به موقع و مستمر در طی امروز در شعبات اخذ رای حضور پیدا کنند.

***

* ساعت هشت و هشت دقیقه

رهبر معظم انقلاب هم در نخستین دقایق آغاز انتخابات با حضور در حسینیه امام خمینی رای خود را به صندوق سیار 110 انداختند.

رهبری پای صندوق رای

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب افزودند: توصیه می کنم همه مردم سعی کنند استقبال کنند یعنی سرعت به خرج بدهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق.
ایشان با بیان اینکه سرعت در این کار شتاب زدگی نیست، خاطرنشان کردند: سرعت در رای دادن پیشروی در کار خیر است نگذارند برای ساعات آخر، برای همین گفتیم انسان زودتر در کار خیر وارد شود.
مقام معظم رهبری افزودند: ممکن است کاری پیش بیاید انسان از یک ساعت بعد خود خبر ندارد، حالا که سالمیم و توانایی داریم و اشتغال مهمی هم نیست که ما را از این کار باز نگه دارد همین الان بیاییم و کارمان را انجام دهیم.
ایشان ادامه دادند: بعضی ها می گذارند آخر کار و مانعی پیش می آید چرا این احتمال را نادیده بگیرند که مانعی پیش بیاید؟
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: واقعا مردم قصد نیت خیر و قصد خدایی کنند و به قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور این کار را انجام دهند و نتیجه هم همین است.
ایشان افزودند: مردم به عزت و استقلال ملی پاسخ دهند؛ این پاسخ به این نیاز بزرگ است ما دشمنانی داریم و چشم طمع دوخته اند باید این انتخاب دشمن را مایوس و ناامید کند.
مقام معظم رهبری تاکید کردند: دقت کنند با بصیرت و با چشم باز رای بدهند که ان شاء الله خدا هم اجر خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر دنیوی کوتاه مدت و بلندمدت اجر اخروی هم دارد؛ ان شاءالله که همه موفق باشند و همه ملت ایران در این انتخابات هم مثل انتخابات گذشته توفیق پیدا کنند و مایه پیشرفت و عزت کشور شوند.

***

* ساعت 8 و 47 دقیقه ؛ اطلاعیه شماره یک هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دقایقی قبل آغاز رای صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: با تشکر و سپاس از خداوند متعال و ارج نهادن به شرکت حماسی و حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی به اطلاع می رساند؛ از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً برعهده شورای نگهبان است، هیچ شخص یا مجموعه ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

***

* ساعت 9 و 33 دقیقه؛ اطلاعیه 15 ستاد انتخابات

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تاکید شود که حتما در شعبه اخذ رای در تمام طول مدت اخذ رای یک دستگاه را روشن نگه دارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات

کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می شود مورد عمل قرار دهند. ضمنا این اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور و رعایت آن الزامی است.

 * اطلاعیه شماره 16 ستاد انتخابات کشور

همچنین ستاد انتخابات کشوراعلام کرد: به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف در ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.
همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء کنند.

در اطلاعیه 17 آمده است:‌ به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند که اخذ رای در شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست. ضمنا از همه رای دهندگان گرامی درخواست می شود برای تسهیل در امر رای گیری کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه داشته باشند.

 *ساعت 10 و 32 دقیقه / اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور درباره نحوه  انداختن برگ های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق های مربوط به آن اطلاعیه شماره 18 خود را صادر کرد.
متن اطلاعیه شماره 18  به شرح زیر است.
به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای حوزه های انتخابیه می رساند که باتوجه به اینکه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را همزمان برگزار می کنند، توصیه می شود اولا به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج کنند، ثانیا توجه داشته باشند که برگ های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق های مربوط به آن انداخته شود.

متن اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد.

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7/12/1376 یا قبل از

آن  بودن می باشد. ضمناً یادآوری می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ساعت 10 و 47 دقیقه / اطلاعیه 20 ستاد انتخابات کشور

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رأی دهنده عکس دار باشد. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.

همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست می شود جهت تسهیل امر رأی گیری به هنگام اخذ رأی کارت یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

 *اطلاعیه 21 ستاد انتخابات  کشور

همان گونه که مسئولین محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد که دارای 30 خانه است لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود.

ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه مخصوص مهرهای اضطراری ضرب می گردد.

*اطلاعیه  22 ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می

باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان شاالله حقی از نامزدها در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

*ساعت 11 و 10 دقیقه؛ اطلاعیه های 23  ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیات نظارت مربوطه مجاز است.
در اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور آمده است: این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رای و شمارش‌آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعب حضور داشته باشند.
همچنین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای و نمایندگان فرماندار ترتیبی اخاذ کنند تا این نمایندگان در محل مناسبی استقرار یابند.
نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیاتهای اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتبا گزارش کنند.


*ساعت 11 و 15 ؛ اطلاعیه 24 ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد : به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، بر اساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات کشور آمده است کلیه متولدین روز 7 اسفند سال 1376 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رای بدهند.

* ساعت 11 و 17 دقیقه اطلاعیه 25، 26 و 27

ستاد انتخابات وزارات کشور در اطلاعیه شماره 25 خود  اعلام کرد کسانی که سواد نوشتن ندارند باید همراه با یک فرد مطمئن در شعبه رای گری حاضر شوند.

متن اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد.
به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.
ضمناً مسئولین شعب، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برایرأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

در اطلاعیه شماره 26 نیز تاکید شده نحوه اخذ رای در صندوق های سیار هیچ تفاوتی با صندوق های ثابت ندارد و همان مراحل قید شده باید انجام شود.

در اطلاعیه شماره 27 هم آمده است از آنجا که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای شرکت کنندگان در انتخابات سراسر کشور وجود ندارد، مردم می توانند به هر شعبه ای که خواستند مراجعه کنند.

*** ساعت 10 و 55 دقیقه، اطلاعیه شماره 2 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در دومین اطلاعیه خود برای دریافت گزارش های مستند و مستدل عموم مردم اعلام آمادگی کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارشهای مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرای ملت ، بدین وسیله هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت دریافت گزارش های مستند و مستدل عمومی مردم از طرق زیر اعلام می کند:
1 - شماره تلفن های :
الف: 64362931
ب: 64362364
ج: 64362224
ح : 64362352
2- تلفن گویا به شماره 66401012 جهت دریافت پیام های صوتی و نمابر
3- آدرس پستی:
تهران خیابان امام خمینی ، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.
اطلاعیه شماره (3) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صادر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان ؛ نمایندگان نامزدها فقط با کارت صادره توسط هیأت نظارت می‌توانند در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند.
در این اطلاعیه امده است : بر اساس قانون، نمایندگان محترم نامزدها فقط با کارت صادره توسط هیأت نظارت می‌توانند بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت، در شعبه اخذ رأی تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه حضور داشته باشند.


ساعت 11 و 55 ؛ اطلاعیه شماره (3) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صادر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان ؛ نمایندگان نامزدها فقط با کارت صادره توسط هیأت نظارت می‌توانند در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند.
در این اطلاعیه امده است : بر اساس قانون، نمایندگان محترم نامزدها فقط با کارت صادره توسط هیأت نظارت می‌توانند بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت، در شعبه اخذ رأی تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه حضور داشته باشند.

از ساعت 15 بعداظهر نیز ستاد انتخابات کشور اطلاعیه های دیگری را صادر کرد


ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 28 اعلام کرد : ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رای دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان پس از بررسی اصالت شناسنامه ، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 1376/12/7 یا قبل از آن بودن است.
در این اطلاعیه همچنین آمده است : عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 29 اعلام کرد : هموطنان، مشخصات کامل نامزدهای موردنظر شامل نام و نام خانوادگی، کد و شهرت ایشان را به صورت خوانا در برگ رای قید کنند.
در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است: با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن از عموم هموطنان عزیز تقاضا می شود به جهت جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخابات در هنگام نوشتن آراء مشخصات کامل نامزدهای موردنظر خود را شامل نام و نام خانوادگی، کد و شهرت ایشان را به صورت خوانا در برگ رای قید نمایند.

ستاد انتخابات کشوراطلاعیه شماره 30 خود را صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به حضور پرشور ملت حماسه ساز ایران اسلامی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می شود لازم است تعرفه ها و برگ های رای مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تامین کسری تعرفه و برگ رای اطلاع دهند.

زمان اخذ رای تا ساعت 20 تمدید شد
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 31  زمان اخذ رای را در حوزه های انتخابیه کشور 2 ساعت (تا ساعت 20 ) تمدید کرد.

اطلاعیه 32 ستاد انتخابات:
رای گیری تا ساعت تمدید شده ادامه دارد و درهای شعب رای گیری باید تا پایان ساعت تمدید شده به روی رای دهندگان باز باشد.

اطلاعیه شماره (4) هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه شماره (4) خود اعلام کرد: هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق ابطال یا متوقف کردن انتخابات را ندارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
ضمن تشکر از حضور حماسی و غرور آفرین مردم بزرگوار در عرصه انتخابات و تأکید بر ضرورت ادامة رأی گیری تا مراحل نهایی، به اطلاع مردم شریف و سرافراز می رساند، طبق ماده 11 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ، هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق ابطال یا متوقف کردن انتخابات را ندارد و هرگونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشد بدون کسب موافقت قبلی شورای نگهبان، خلاف قانون است.

اطلاعیه شماره (5) هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه ای اعلام کرد:کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند میتوانند طی هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایات مستند خود را به دبیرخانة شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در کشور) ارائه کنند .
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان متن این اطلاعیه به شرح زیر است :
با حمد بیکران به درگاه حضرت احدیت، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدیر و تشکر از حضور پر شور مردم فهیم و بصیر در پای صندوق های اخذ رأی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بیعت مجدد با امام راحل (ره) و لبیک به دعوت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سپاس از تلاش بی وقفه همه هیأت ها و عوامل نظارت و اجرایی و انتظامی در کشور که با کمال دقت و هوشیاری در برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی همه مساعی خود را بکار بسته اند، به اطلاع م یرساند در اجرای ماده 69 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصرة 1 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند  می توانند طی هفت روز از تاریخ اخذ رأی (94/12/7 تا 94/12/13) شکایات مستند خود را به دبیرخانة شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در کشور) ارائه کنند.
نشانی دبیرخانه مرکزی: تهران ـ خیابان شهید سپهبد قرنی، خیابان شهیدان شاداب، روبروی هتل قدس، محل اخذ شکایات.
بدیهی است بر اساس تبصره 2 ماده مذکور، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد.
ضمناً مستند به تبصره 3 این ماده در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

تمدید انتخابات تا ساعت ۹ شب

با توجه به حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تا ساعت ۲۱ (۹ شب) تمدید شد
در اطلاعیه شماره 33 ستاد انتخابات کشور آمده با توجه به درخواست های گسترده مردم در سراسر کشور و با موافقت وزیر کشور فعلا انتخابات تا ساعت 9 شب تمدید شده است.

 فوری/مدارس تهران فردا تعطیل است
آموزش و پرورش استان تهران اعلام کرد : فردا کلیه مدارس ۱۹ گانه تهران تعطیل است.

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر اعلام کرد: با توجه به  طولانی شدن زمان انتخابات و شمارش آراء، فردا تمام مدارس 19 گانه تهران تعطیل است.

علیرضا جدایی مدیر اطلاع رسانی آموزش و پرورش نیز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، درباره تعطیلی مدارس گفت: همانطوری که مدیر روابط عمومی شهر تهران گفت: کلیه مدارس 19 گانه شهر تهران، شهر ری و اسلامشهر تعطیل است. جدایی اضافه کرد: دیگر شهرستانهای استان تهران فردا دایر است . مدیر اطلاع رسانی آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: در کلیه استان های کشور فردا ( شنبه 8 اسفند) مدارس دایر خواهد بود.

وی افزود: مدارس شهرستانهای اسلامشهر،چهاردانگه،  شهر ری یک و دو ، فشافویه و  کهریزک فردا تعطیل است.

 جدایی گفت: درباره تعطیلی مدارس سایر شهرستان های استان تهران تاکنون تصمیمی گرفته نشده است . وی افزود: چنانچه مدارس دیگر شهرستانهای استان تهران هم براساس برررسی های اداره کل اموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تعطیل شود در اطلاعیه های بعدی خدمت شهروندان استان تهران اعلام خواهد شد.

 

ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد
حضور چشمگیر مردم در شعب اخذ رای به حدی است که وزارت کشور مجبور شد برای سومین بار ساعت اخذ رای را تمدید کند.

با توجه به حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای، ساعت اخذ رای تا ساعت 22 تمدید شد.

انتخابات بیش از ساعت ۱۲ شب تمدید نخواهد شد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: انتخابات بیش از ساعت ۱۲ شب تمدید نخواهد شد. وی درباره تمدید زمان انتخابات افزود: به هر حال انتخابات یک روز است و قطعا تمدید ساعت برگزاری انتخابات از 12 شب بیشتر نخواهد شد.

تمدید چهار باره ساعت اخذ رای؛ فعلا تا ۲۳

ساعت اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران تا ساعت ۲۳ تمدید شد. استقبال مردم از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به حدی بوده که همینک بسیاری از حوزه ها مملو از جمعیت هستند.

اطلاعیه شماره ۳۵ ستاد انتخابات کشور

 در اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور آمده است؛ به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رای میرساند لازم است در خاتمه رای گیری ابتدا صندوق های اخذ رای هردو انتخابات را باز نموده و برگه های رای که اشتباها در صندوق دیگری ریخته شده را به صندوق مربوطه منتقل نمایید.
 

 

تعطیلی تمامی مدارس رشت

آموزش و پروش گیلان از تعطیلی تمامی مدارس شهر رشت در کلیه مقاطع تحصیلی فردا (شنبه) خبر داد.

 

مدارس خراسان شمالی و رضوی فردا تعطیل است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، مدارس سطح استان را فردا (شنبه هشتم اسفندماه ۹۴) تعطیل اعلام کرد.

مدارس خراسان رضوی در همه شیفت ها، فردا تعطیل است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: به علت ادامه یافتن انتخابات تا ساعات پایانی امروز و به طول انجامیدن شمارش آرا، مدارس استان فردا تعطیل است.

مدارس تبریز و اسکو تعطیل شد

رئیس حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی این حوزه در روز شنبه ( 8 اسفند) خبر داد.

مدارس تهران تعطیل شد

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر اعلام کرد: با توجه به  طولانی شدن زمان انتخابات و شمارش آراء، فردا تمام مدارس 19 گانه تهران تعطیل است.

ساعت اخذ رای برای آخرین بار تمدید شد

 کار اخذ رای از همه کسانیکه در شعب اخذ رای حضور دارند تا آخرین نفر ادامه خواهد یافت.  بر اساس دستور وزیر کشور، پذیرش شناسنامه و رای دهنده جدید، فقط تا ساعت 23 و چهل و پنج دقیقه صورت خواهد گرفت و پس از آن درهای شعب اخذ رای بسته خواهد شد.

اعلام قطعی نتایج انتخابات قم تا ساعت ۶ صبح فردا

دبیر ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه شمارش آرا تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۸ اسفند ماه به اتمام می‌رسد گفت: نتیجه انتخابات استان قم به صورت یکجا اعلام خواهد شد و اعلام مقطعی شمارش آرا صورت نمی‌گیرد.

 

مدارس خراسان شمالی و رضوی فردا تعطیل است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، مدارس سطح استان را فردا (شنبه هشتم اسفندماه ۹۴) تعطیل اعلام کرد.

مدارس خراسان رضوی در همه شیفت ها، فردا تعطیل است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: به علت ادامه یافتن انتخابات تا ساعات پایانی امروز و به طول انجامیدن شمارش آرا، مدارس استان فردا تعطیل است.

مدارس تبریز و اسکو تعطیل شد

رئیس حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی این حوزه در روز شنبه ( 8 اسفند) خبر داد.

مدارس تهران تعطیل شد

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر اعلام کرد: با توجه به  طولانی شدن زمان انتخابات و شمارش آراء، فردا تمام مدارس 19 گانه تهران تعطیل است.

نظر شما