شناسهٔ خبر: 11333439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

شور انتخابات جنوب آذربایجان غربی را فراگرفت

مهاباد- ایرنا- شور و حال انتخابات با آغاز رای گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور، خطه جنوب آذربایجان غربی را از نیز فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه آذری و کردزبان این خطه از میهن اسلامی با حضور در شعب اخذ رای در نخستین ساعات آغاز رای گیری، بار دیگر تجلی حضور، وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند.
فرمانداران، بخشداران و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات تمام تمهیدات و امکانات لازم را فراهم ساخته اند تا زمینه برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور حداکثری مردم را فراهم سازند.
مردم سنی و شیعه این خطه آمده اند تا با حضور پرشور و گسترده در این صحنه مهم سیاسی بار دیگر وفاداری خود را به آرمان های نظام و انقلاب به جهانیان نشان دهند.
کرد و آذری امروز آمده اند تا به اثبات برسانند که سرنوشت اداره کشور با مشارکت گسترده در انتخابات پیوستگی دارد و رای حداکثری مردم در تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تاثیرگذار است.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرها و روستاهای مختلف حاکی از حضور گسترده و پرشور مردم از نخستین ساعات اخذ رای در شعب مختلف است.
این گزارش ها حاکی است که حضور مردم در برخی شعب آنچنان زیاد است که از نخستین ساعات رای گیری صف های طویلی در برابر شعب ایجاد شده است.
مردم این خطه همچون سایر هم میهنان ایران اسلامی با حضور باشکوه خود آمده اند تا بار دیگر با رأی دادن و مشارکت حداکثری در انتخابات، اراده خود را به ادامه راهی که خود برگزیده اند به نمایش بگذارند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی که تاکنون 9 دوره آن در کشور برگزار شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مردم هر شهر نمایندگانی را برای حضور در مجلسی که به قانون گذاری و نظارت بر کار مسئولان نهادهای اجرایی می پردازد، انتخاب می کنند تا سرنوشت شهر، منطقه و کشور خود را به دست شایسته ترین فردی بسپارند که در این مجلس نامزد شده است.
پنجمین دروه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت بالائی برخوردار است و مردم در این انتخابات نیز حضور پیدا می کنند تا نمایندگانی را از مردم برای تصمیم هائی سرنوشت ساز راهی این مجلس کنند.
مردم این خطه معتقدند از آنجا که آینده و اجرای امور کشور با حضور و رای مردم رقم می خورد شرکت پرشور و گسترده در این صحنه سیاسی برای ملت و میهن بسیار حساس و حیاتی است و جایگاه ایران را در سطح بین المللی ارتقاء می دهد.
از جنوب آذربایجان غربی شش نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم حوزه میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تکاب در مجموع دو نفر، حوزه نقده ـ اشنویه، حوزه پیرانشهر ـ سردشت، مهاباد و بوکان نیز هر کدام یک نفر است.
امروز برای برگزاری این دو انتخابات در جنوب استان آذربایجان غربی 970 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت جنوب استان بر اساس آخرین آمار یک میلیون و 364 هزار نفر اعلام شده است که از این تعداد، 968 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در جنوب آذربایجان غربی هستند.
6185/1905

نظر شما