شناسهٔ خبر: 11330801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای اولی ها در راز و جرگلان برای شرکت در انتخابات لحظه شماری می کنند

راز- ایرنا- رای اولی ها در شهرستان مرزی و ترکمن نشین راز و جرگلان برای حضور در پای صندوق های رای در 7 اسفند لحظه شماری می کنند تا در تعیین سرنوشت کشور خود نقش ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

شماری از آن ها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظها کردند: انتخابات صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، به همین دلیل باید برای نخستین بار در یک عرصه سیاسی مهم مشارکت داشت.
یکی از رای اولی های شهر راز گفت: حضور در این عرصه سیاسی به طورقطع موجب افزایش خودباوی و خوداتکایی نوجوانان و جوانان می شود.
مینا محمدی گفت: احساس می کنم که در جامعه به من بها داده می شود زیراکه من هم در تعیین سرنوشت کشور به طور مستقیم مشارکت می کنم و آن کسی که به خواسته هایم نزدیک تراست انتخاب می کنم.
وی افزود: برای انتخاب نامزدهای اصلح علاوه بر تحقیق از افراد معتمد وخبره از طریق رسانه ها و همچنین حضور در سخنرانی ها به نتیجه مورد دلخواه خود رسیده ام.
یک نوجوان دیگر شهرستان راز و جرگلان گفت: برایم خیلی مهم است بدانم که رای من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
علی ریحانی افزود: شرکت کردن در انتخابات برای سربلندی و اقتدار کشور مهم است و به همین دلیل باید در این عرصه مشارکت فعال داشت.
یک نوجوان دیگر که در چهره آن شور و حال انتخاباتی موج می زد؛ گفت: برای نخستین بار حضور در انتخابات را تجربه خواهم کرد و این حضور از آن جهت که در سرنوشت کشور مشارکت داده می شوم برای من بسیار مهم است.
وی حضور خود در انتخابات را مهم دانست و گفت: آینده از آن جوانان است و برای رقم زدن یک آینده روشن باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند با تصمیم گیری های درست کشور را به سمت رشد و توسعه سوق دهند.
رضا یزدانی دیگر رای اولی این شهرستان مرزی حضور پررنگ رای اولی ها را سبب ایجاد شور و نشاط در مردم عنوان و بیان کرد: این تجربه آنان را برای حضور در عرصه های دیگر تصمیم گیری آماده خواهد کرد .
عبدالجلیل یکی از رای اولی های اهل تسنن نیز گفت: حضور در انتخابات تکلیف سیاسی و دینی است، برای تعیین سرنوست خود پای صندوق های رای خواهم رفت.
گلی درخشان دختر اهل تسنن جرگلان نیز گفت: تصور شرکت در انتخابات و اینکه می توانم با رأی خود سهمی هرچند کوچک در سرنوشت کشورم داشته باشم به من احساس غرور و قدرت می دهد.
زکیه ربانی نیز انتخابات را آغاز بلوغ سیاسی برای رای اولی ها عنوان کرد و گفت: هفتم اسفند امسال همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای خواهم رفت و در سرنوشت کشورمان به عنوان ادای یک تکلیف دینی و ملی شرکت خواهم کرد.
راز مرکز شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 70 کیلومتری شمال غرب بجنورد واقع است.
خراسان شمالی دارای 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
حدود 60 درصد از جمعیت 925 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفندماه هستند.
7185/ 6042
گزارش از: زهرا دین پناه خبرنگار ایرنا در راز و جرگلان

نظر شما