شناسهٔ خبر: 67673256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مخبر: همه تلاش‌های بین‌المللی نیز برای آتش‌بس با شکست مواجه شد

اقتصادنیوز:‌ سرپرست ریاست جمهوری گفت‌: این روزها جنایتگری صهیونیست‌ها در غزه با پشتیبانی و حمایت آمریکا تشدید و همه تلاش‌های بین‌المللی نیز برای آتش‌بس با شکست مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب با وفایش، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه در سایه سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی را شدیدا محکوم کرد و گفت‌: این روزها جنایتگری صهیونیست‌ها در غزه با پشتیبانی و حمایت آمریکا تشدید و همه تلاش‌های بین‌المللی نیز برای آتش‌بس با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بحرانی و غیرانسانی غزه، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه و مملو از جنایت نظام سلطه رقم زده است، تصریح کرد:‌ متاسفانه بیشتر کشورهای اسلامی نیز در این رابطه به وظایف خود عمل نکرده و اقدامات آنان از مرحله حرف فراتر نرفته است.

خبر مرتبط
عزاداری مسعود پزشکیان و محمد مخبر در پاستور+ عکس

اقتصادنیوز: سرپرست ریاست جمهوری و رئیس جمهور منتخب در اجتماع عزاداران نهاد ریاست جمهوری حضور یافتند.

سرپرست ریاست جمهوری ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس، از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای مهار این آتش‌سوزی‌ها قدردانی و بر ضرورت تقویت امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوادث این‌چنینی از جمله هواپیما و بالگرد، با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

مخبر همچنین اقدامات صورت گرفته در وزارت علوم در راستای پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی برای کشور را افتخارآفرین دانست و خواستار تبیین این دستاوردها برای افکار عمومی شد.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت مردمی تا روز آخر به صورت بی‌وقفه وظایف و ماموریت‌های خود را انجام خواهد داد، تاکید کرد: از افتخارات دولت مردمی آن است که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکنون سه مرتبه فرموده‌اند که این دولت تا روز آخر مثل روز اول کار کرده و ما تا زمانی که اختیار قانونی و خدشه‌ناپذیر داریم، کار خواهیم کرد و ماموریت‌های خود را انجام خواهیم داد.

پیش از سخنان سرپرست ریاست جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی به آمار بیکاری مستند به گزارش مرکز آمار ایران اشاره کرد و گفت‌: بحمدالله در طول دوره دولت مردمی، تحولات امیدبخشی در شاخص‌های بازار کار کشور به وقوع پیوسته است، ‌ به نحوی که با دستیابی به خالص اشتغال ۴۴۰ هزار نفری، ‌ رکورد کاهش نرخ بیکاری در طول تاریخ بعد از انقلاب با رقم ۷,۷ درصد شکسته شده و نرخ بیکاری ۱۹ استان کاهشی بوده است.

سید صولت مرتضوی تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری جوانان نکته بسیار امیدبخشی در کارنامه درخشان دولت شهید رئیسی است که سازمان‌های جهانی هم روی آن صحه گذاشته‌اند.

محمد مهد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به بازدید خود از شهر هنر ویژه هنرمندان، از زحمات وزیر راه و شهرسازی در این راستا قدردانی کرد و گفت‌: ما سال گذشته کلنگ این شهرک را بر زمین زدیم و امروز بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای اصحاب فرهنگ و هنر در آن حال ساخت است. ما آرزو داشتیم که قبل از پایان دولت کلید این واحدهای مسکونی را توسط دکتر رئیسی به اصحاب فرهنگ و هنر تقدیم کنیم که با شهادت رئیس جمهور میسر نشد.

 

نظر شما