شناسهٔ خبر: 11329863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اردبیل :

هیچ فرد واجد شرایط در استان از دسترسی به صندوق رای باز نمی ماند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل با بیان اینکه تمام امکانات و تلاش را برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در این استان به کار گرفته ایم ابراز امیدواری کرد که هیچ فرد واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات از دسترسی به صندوق رای باز نماند.

صاحب‌خبر -

مجید خدابخش ، شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : در مجموع یک هزار و 236 صندوق ثابت و سیار رای برای شعب حوزه های انتخابیه استان اردبیل تدارک دیده شده و شرایط شرکت همه افراد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات فراهم شده است.
وی اظهار کرد: صندوق های سیار برای افرادی که امکان حضور در حوزه های رای گیری را ندارند برای نقاط دور افتاده و سخت گذر و نیز اماکن عمومی به منظور امکان حضور همه شهروندان شریف استان در انتخابات در نظر گرفته شده اند.
استاندار اردبیل گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلسی خبرگان رهبری در استان اردبیل با همکاری و مشارکت 20 هزار نفر از دست اندرکاران و مجموع عوامل برگزاری شامل هیات های اجرایی و نظارت ، متصدیان صندوق ها ، نیروهای انتظامی و امنیتی و سایر عوامل برگزار می شود.
خدابخش ، با اشاره به پیش بینی حاکمیت هوای مساعد در قسمت وسیعی از استان اردبیل در روز جمعه هفتم اسفند ماه که شرایط مساعد را برای حضور همه مردم فراهم می آورد افزود : حتی در صورت ریزش برف و باران و استقرار شرایط نامساعد جوی نیز تمهیدات لازم برای اعزام صندوق های سیار به نقاط دورافتاده و سخت گذر در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: از مردم شریف و انقلابی استان اردبیل تقاضا دارم که تا حد امکان در ساعات قبل از ظهر در پای صندوق های رای حضور یابند و زمان انداختن رای خود به صندوق ها را به ساعات عصر موکول نکنند.
وی ادامه داد: تجربه انتخابات گذشته نشان می دهد موکول کردن کار رای دادن به ساعات پایانی روز علاوه بر ایجاد ازدحام در مقابل شعب رای گیری ، احتمال بازماندن تعدادی از شرکت در انتخابات را نیز افزایش می دهد، هرچند تا اندازه ای که امکان آن وجود دارد اقدام به تمدید ساعات قانونی رای گیری می شود.
خدابخش ، دومین سفارش مهم به مردم ساکن در حوزه های انتخابیه اردبیل ؛ نیر و نمین را تاکید بر نوشتن سه نفر از اسامی داوطلبان دانست و اظهار کرد : باتوجه به اینکه از این حوزه انتخابیه سه نفر برگزیده مردم روانه مجلس دهم خواهند شد این کار باعث می شود که منتخبان با پشتوانه قوی مردمی رهسپار خانه ملت شوند و دیگر اینکه انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود.
وی همچنین با بیان اینکه اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری شاید از انتخابات مجلس نیز بیشتر می باشد یادآوری کرد : به گونه ای برنامه ریزی شده است که در شعب رای گیری تعرفه های مربوط به هر دوی این انتخابات به شکل جداگانه ولی همزمان در اختیار رای دهندگان قرار بگیرد.
وی از مردم استان اردبیل خواست که نام های افراد مورد تایید خودشان را هم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری در تعرفه های مشخص نوشته و آنها را به صندوق های مخصوص بیاندازند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته بیشترین شرکت مردم استان اردبیل در رای گیری حدود 70 درصد بوده است ابراز امیدواری کرد که مردم شریف ؛ آگاه و انقلابی این استان با حضور چشمگیر در انتخابات هفتم اسفند ضمن ثبت رکورد تازه ؛ حماسه دیگری را بیافرینند.
استان اردبیل با 10 شهرستان، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.
استان اردبیل در پنج جوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
6019/6016

نظر شما