شناسهٔ خبر: 11327174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آماده شدن اردبیلی‌ها برای خلق حماسه ای دیگر؛

استقرار 1236 شعبه اخذ رأی در استان اردبیل/ 998499 نفر واجد شرایط رای‌دادن هستند

فردا در استان اردبیل ۹۹۸ هزار نفر پای صندوق رأی می‌روند تا بار دیگر حماسه ای بزرگ خلق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه،  در حالی در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری  قرار گرفته ایم  که تمام استان اردبیل برای خلق حماسه ای دیگر در 7 اسفندماه آماده شده اند.

 

۹۹۸ هزار و ۴۹۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان اردبیل

قرار است از ساعت شش فردا، بزرگترین مشارکت مدنی ایرانیان در سال 94 آغاز شود در استان یک‌میلیون و ۲۴۸ هزار نفری اردبیل هم، ۹۹۸ هزار و ۴۹۹ نفر واجد رأی دادن هستند که البته ذوق و شوق رای اولی ها برای حاضر شدن در پای صندوق های رای وصف نشدنی است؛ خبرهای اعلام شده از عوامل برگزاری انتخاباتی هم همه بر آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی دشمن شکن حکایت می کنند. 

 

در نظر گرفتن 1236 شعبه اخذ رأی در استان اردبیل

در این میان براساس اعلام هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعداد شعب اخذ رای در استان اردبیل یک هزار و ۲۳۶ شعبه است که از این تعداد ۷۹۸ شعبه ثابت، ۴۳۸ شعبه سیار خواهد بود.

از یک هزار و ۲۳۶ شعبه آماده اخذ رای در استان اردبیل برای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۷۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۳۶۵ مورد ثابت و ۱۱۳ مورد سیار است؛ از این حوزه سه نماینده برای مجلس دهم انتخاب خواهد شد.

برای حوزه انتخابیه خلخال و کوثر که یک نماینده به مجلس می فرستد ۲۲۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که از این تعداد ۱۴۹شعبه ثابت و ۷۱ شعبه سیار است.

برای حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار ۲۴۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که از این تعداد ۱۶۳ مورد ثابت و ۸۴ مورد سیار است؛ این حوزه در مجلس دهم یک نماینده خواهد داشت.

از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر هم که یک نفر را راهی بهارستان خواهد کرد؛  ۱۵۹شعبه آراء مردم را جمع آوری خواهند کرد که از این شعبه ها ۷۶ شعبه ثابت و ۸۳ شعبه سیار پیش‌بینی شده است.

برای حوزه انتخابیه گرمی نیز ۱۳۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۴۶ شعبه ثابت و ۸۵ شعبه سیار خواهد بود؛ از این حوزه هم یک نفر با رای مردم بهارستان نشین خواهد شد.

در این دوره از انتخابات ۷۷ شعبه جدید نسبت به دوره قبل بر تعداد شعبه های اخذ رای در استان اردبیل اضافه شده است.

 

20 هزار نفر کار برگزاری انتخابات در اردبیل را بر عهده‌دارند

 به گفته ماریا موسوی دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل ۲۰ هزار  و ۲۰۰ نفر عوامل برگزاری انتخابات در روز هفت اسفند در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت.

 

  3300 رأی اولی در اردبیل

همچنین براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ۹۹۸ هزار و ۴۹۹ نفر واجد رأی دادن در این استان سه هزار و ۳۰۰ رأی اولی هستند که زمینه آگاه‌سازی برای این رای اولی ها فراهم شده است؛ متولدین قبل از هفتم اسفند ۱۳۷۶ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

زمان اخذ رأی در انتخابات هفت اسفند  از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز شده و تا شش عصر ادامه خواهد یافت و درصورتی‌ که وزارت کشور نسبت به تمدید زمان برگزاری تصمیم‌گیری کند، نسبت به تمدید زمان اقدام می شود.

انتهای پیام/م

نظر شما