شناسهٔ خبر: 11327431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان خبر داد

افزایش ۲۳ درصدی شعبات اخذ رأی در هرمزگان

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تعداد شعبات اخذ رای در سال جاری نسبت به دوره‌های قبل گفت: برای سهولت و رفاه حال شهروندان و جلوگیری از صفوف طولانی، تعداد شعبات در استان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بهروز اکرمی امروز در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات استان هرمزگان اظهارداشت: تقویت پایه‌های امنیتی کشور و رفع معضلات مختلف نیازمند افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات است.

وی بیان‌داشت: تا این لحظه 39 نفر از داوطلبان مجلس در سطح استان به رقابت می‌پردازند و این آمار بر اساس انصرافات احتمالی دستخوش تغییر می‌شود.

اکرمی گفت: در حوزه انتخاباتی بندرعباس 63 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 21  نفر تایید صلاحیت شده و در کار وزار انتخابات قرار گرفتند و 25 نفر عدم تائید صلاحیت و 17 نفر نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تصریح‌کرد: درحوزه انتخاباتی بندرلنگه از 24 نفر ثبت نامی،  10نفر تائید شدند و  6نفر انصرافی و 8 نفر عدم تائید صلاحیت شدند، در حوزه انتخاباتی شرق استان نیز  از 14 نفر ثبت نامی، 8 نفر تائید 3 نفر رد صلاحیت و 3 نفر انصراف دادند.

وی ادامه داد:  از 21 نفر تائید صلاحیت شده در حوزه انتخاباتی مرکزی شهرستان بندرعباس، 2 نفر زن و مابقی مرد هستند .

اکرمی از پیش بینی تعداد 1267 شعبه اخذ رای در سراسر استان خبرداد و گفت:  از این تعداد 729 شعبه ثابت و  538 سیار بوده و  483 شعبه شهری و مابقی در روستاها مستقر می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به آمار واجد الشرایط رای دهندگان در استان ابراز داشت: از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری هرمزگان، یک میلیون و 119 هزارو 93 نفر واجد شرایط رأی دادن بوده که از این تعداد 74هزار و 710 نفر رأی اولی‌ها هستند.

وی همچنین بیان‌کرد: در هرمزگان نزدیک به 23 هزار نفر اعضای شعب اعم از بازرسین، ناظرین، ماموران فرمانداری در ستادهای انتخابات استان حضور دارند و کار انتخابات را انجام می‌دهند .

اکرمی ابرازداشت: 7 هزار و 656 نفر از مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در هرمزگان هستند که برای این امر 7 هزار و  480نفر ساعت آموزش دیده‌اند .

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه نامزدهای مجلس خبرگان به مدت 2 هفته‌ مجاز به انجام تبلیغات انتخاباتی بودند گفت: 2 نفر در استان هرمزگان برای حضور در مجلس خبرگان تا صبح روز پنج شنبه مهلت داشتند تا در ستادهای انتخاباتی خود به امر تبلیغ مشغول شوند.

اکرمی تصریح‌کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز مهلت داشتند تا در مدت یک هفته در ستادهای انتخاباتی خود به معرفی و برنامه های پیش بینی شده بپردازند که این مهلت نیز تا امرز صبح به پایان رسید.

وی ادامه داد: انتخابات مجلسین فردا صبح ساعت 8 همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ساعت 18 ادامه دارد، گرچه احتمال تمدید آن وجود دارد اما  به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در ساعت مقرر پای صندوق حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان به افزایش 23 درصدی تعداد شعبات اخذ رای در سال جاری نسبت به دوره‌های قبل خبرداد و افزود: برای سهولت و رفاه حال شهروندان و جلوگیری از صفوف طولانی تعداد شعبات در استان افزایش یافته است.

وی بیان‌کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای راه یابی به مجلس، باید حداقل 25 درصد از تعداد کل آراء را کسب کنند و نمایندگان مجلس خبرگان نیز هرکدام که بیشترین رای را کسب کنند به مجلس راه می‌یابند.

اکرمی با بیان اینکه ملزومات، تعرفه‌ها و ... موردنیاز برای برگزاری انتخابات قانونمند و پرشور به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ارسال شده اظهار امیدواری کرد: با تلاش های انجام شده، انتخابات این دوره را با شکوه هرچه بیشتر و بدون حاشیه برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان افزود: 3 فروند بالگرد در 3 حوزه انتخابیه استان هرمزگان مستقر می‌شوند تا موارد احتمالی و غیر پیش بینی را پشتیبانی کنند.

وی همچنین از هماهنگی های صورت پذیرفته برای استقرار شناورها نیز خبرداد و گفت: 50 دستگاه خودرو کمک دار نیز برای انجام هماهنگی‌های لازم در بشاگرد پیش بینی شده است.

اکرمی اذعان داشت: در هر شعبه اخذ رای 15 الی 20 نفر اعم از 5 الی 7 نفر اعضای اصلی ، یک نفر کاربر رایانه، نماینده فرماندار و یا بخشدار، 3 الی 5 نفر ناظر در هر شعبه و نیروهای نظامی و انتظامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در پایان، از راه اندازی سامانه پیامکی برای رسیدگی به شکایات حوزه‌های انتخابیه استان هرمزگان خبرداد.

انتهای پیام/

نظر شما