شناسهٔ خبر: 11318650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:

برگ تعرفه رأی به اندازه کافی برای هرمزگان تامین شده‌است

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: برگ تعرفه رأی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تامین شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان هرمزگان، بهروز اکرمی اظهار داشت: این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان با رقابت 39 نامزد و انتخابات خبرگان رهبری با حضور دو نامزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشکوه در استان اتخاذ شده، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم از جمله بالگرد، شناور و خودروهای کمک‌دار برای جمع‌آوری آراء مردم در مناطق صعب‌العبور نیز پیش‌بینی شده‌است.

اکرمی در خصوص ویژگی‌های این دوره از انتخابات در مقایسه با انتخابات دوره‌های گذشته، گفت: از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها برگزاری همزمان دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای اولین‌بار، نخستین انتخابات پس از برجام و اولین انتخاباتی می‌باشد که دولت تدبیر و امید برگزار می‌کند.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی (بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 برگزار می‌شود. از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری هرمزگان، یک میلیون و 119 هزارو 93 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

انتهای پیام/3264/ر/ث3001

نظر شما