شناسهٔ خبر: 11326226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هفتم اسفند 76 به قبل واجد شرایط رای دادن

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران گفت : تمامی افرادی که تاریخ تولدشان در شناسنامه هفتم اسفند ماه 76 به قبل ثبت شده ، واجد شرایط رای دادن در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند .

صاحب‌خبر -
حسن خیریانپور با تاکید بر این که سن رای دهندگان باید 18 سال تمام باشد ، افزود : مبنای رای گیری شناسنامه جمهوری اسلامی و شماره ملی است .
وی تاکید کرد : هر کس فقط می تواند با شناسنامه خودش آن هم یک بار رای بدهد و دادن رای با شناسنامه دیگری تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
** حضور یک بازرس در هر شعبه رای گیری
معاون استاندار مازندران از حضور یک بازرس در هر شعبه رای گیری خبر داد و گفت : در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مجموع سه هزار و 460 نفر به عنوان هیات های بازرسی ، بازرس ویژه ، سربازرس و بازرس مستقر در شعب اخذ رای بر فرآیند برگزاری انتخابات مراقبت و ایفای نقش خواهند کرد .
** سه ساز و کار برای حفاظت از حق الناس
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران گفت : برای تحقق دو وظیفه مهم اجرای دقیق قانون انتخابات و حسن جریان انتخابات مندرج در ماده 25 قانون انتخابات از سه ساز و کار ' هر شهروند یک بازرس ' ، ' تضمین حقوق نامزدها ' و ' استقرار بازرس ثابت ' در سه هزار و 45 شعبه اخذ رای استان استفاده خواهد شد.
خیریانپور افزود : تخلفات انتخاباتی با این ساز و کارها رصد و در کوتاه ترین زمان پیگیری و برخورد می شود .
** مراقبت بر رفتار مجریان ، نامزدها و مسئولان ستادها
رئیس هیات بازرسی انتخابات مازندران همچنین گفت : بازرسان ما علاوه بر مراقبت بر رفتار مجریان انتخابات ، بر رفتارهای انتخاباتی نامزدها و مسئولان ستادها و طرفدارانشان نیز نظارت خواهند کرد.
وی افزود : عملکرد مدیران دستگاه های دولتی در استان و شهرستان ها نیز رصد می شود تا از نامزد خاصی حمایت نکنند و امکانات دولتی له یا علیه نامزدی مورد استفاده قرار نگیرد.
** امانتداری ، رعایت اخلاق و قوانین
خیریانپور ضمن سفارش به مجریان انتخابات مبنی بر رعایت اصل امانتداری و بی طرفی و رعایت دقیق قانون انتخابات ، از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست با حفظ صبر ، خویشتنداری ، آرامش و رعایت اصول اخلاقی و دینی و قوانین و مقررات ، در جهت حفظ آرامش فضای موجود و سلامت انتخابات کمک کنند.
وی همچنین از نامزدها خواست تا ضمن مراقبت بر رفتارهای انتخاباتی مسئولان ستادها و طرفداران ، از بروز تقابل و تنش اجتناب کنند .
** دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق ها در ساعات اولیه
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران زمان آغاز رای گیری را ساعت 8 صبح جمعه هفتم اسفند ماه اعلام کرد و گفت که درب شعب اخذ رای راس ساعت مقرر بر روی رای دهندگان باز می شود .
خیریانپور از شهروندان واجد شرایط رای دادن خواست تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی ، از همان ابتدای صبح به شعب مراجعه و رای خودشان را بدهند.
مازندران بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر واجد شرایط رای دارد.
این استان دارای چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که هفت نامزد برای آن رقابت می کنند.
مازندران با 22 شهرستان در قالب 9 حوزه انتخابیه 12 صندلی در مجلس شورای اسلامی دارد که بر اساس آخرین آمار ستاد انتخابات استان 149 نفر برای دستیابی به آنها رقابت دارند.

نظر شما