شناسهٔ خبر: 11320637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

توصیه های انتخاباتی رئیس هیأت بازرسی مازندران به عوامل اجرایی شعبات اخذ رأی

امكان ترك شعبه اخذ رأی برای عوامل اجرایی در روز جمعه وجود ندارد

رئیس هیأت بازرسی مازندران به عوامل اجرایی شعبه و مأمورین انتظامی ـ نماینده فرماندار ـ ناظران و بازرسان و نمایندگان كاندیداهای مستقر در شعب اخذ رای نکاتی را یادآور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا-مازندران، با توجه به نزدیك شدن به هفتم اسفند ماه روز برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حسن خیریانپور معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران به عوامل اجرایی شعب اخذ رأی و نماینده فرماندار ـ مأموران انتظامی ـ بازرس ـ ناظران و نیروهای خدماتی مستقر در شعب اخذ رأی توجّه داد و تأكید کرد: حتماً در روز جمعه هفتم اسفند ماه شناسنامه و كارت ملّی خودشان را به همراه داشته باشند تا بتوانند همانند سایر مردم رأی شان را بدهند و از این حق خود محروم نشوند. چرا كه امكان ترك شعبه اخذ رأی برای عوامل اجرایی در روز جمعه امكان پذیر نمی باشد.

خیریانپور تصریح كرد: به موجب ماده 65 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات اصلاحی 1380/2/19 اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی باید حداقل یك ساعت قبل از شروع اخذ رأی در محل شعبه حاضر شده و ابتدا هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی نامزدها را كه در اطراف محل شعبه نصب شده است امحاء و بعد از آن نسبت به ثبت اسامی هیأت رئیسه ـ ناظران ـ نماینده فرماندار ـ بازرس وزارت كشور ـ در صدر فرم صورتجلسه اقدام و حاضران آن را امضاء كنند و سپس صندوق اخذ رأی باید در حضور نماینده هیأت نظارت در حوزه انتخابیه و نماینده فرماندار و بازرس وزارت كشور باز و پس از حصول اطمینان از خالی بودن صندوق آن را پلمپ نمایند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران به عوامل شعبه اخذ رأی توجه داد یكدستگاه رادیو در محل شعبه روشن نگهداشته شود و كلیه اطلاعیه های ستاد انتخابات را بدقّت رعایت نمایند. وی افزود نحوه چیدمان میز و صندلی ها و استقرار نمایندگان كاندیداها و نصب اسامی كاندیداها در محل شعبه و مهیا سازی شرایط رأی نویسی مخفی برای رأی دهندگان و همچنین رعایت دقیق ساعت شروع و ساعت خاتمه رأی گیری باید دقیقاً مراعات شود.

خیریانپور به عوامل اجرایی شعبه و مأمورین انتظامی ـ نماینده فرماندار ـ ناظران و بازرسان و نمایندگان كاندیداهای مستقر در شعب بصورت مؤكّد تأكید نمود از نوشتن رأی برای افراد بیسواد جداً پرهیز و اجتناب نموده و افراد بیسواد باید یكی از افراد امین خود را به همراه آورده تا رأی وی را بنویسند. ضرورت ایجاب می نماید نمایندگان فرماندار و بازرسان مراقبت و كنترل نمایند افراد ثابت در محل شعبه یا بیرون از شعبه جهت رأی نویسی افراد بیسواد مستقر نشوند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران به عوامل اجرایی شعبه و نماینده فرماندار و بازرس مستقر در شعبه تأكید نمود در كنترل شناسامه رأی دهنده دقّت نمایند كه سن وی واجد رأی دادن و 18 سال تمام باشد، ثانیاً شناسنامه متعلّق به خودش باشد، ثالثا ًبا آن شناشنامه در جای دیگری رأی نداده باشد. وی از عوامل اجرایی شعبه خواست در ممهور نمودن شناسنامه رأی دهنده و نیز تكمیل تعرفه های انتخاباتی نهایت دقت را معمول دارند.

خیریانپور تصریح كرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند ماه از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت انجام و در صورت ضرورت به تشخیص وزیر محترم كشور تمدید خواهد شد و باستناد ماده 8 قانون انتخابات اصلاحی 1378/10/13انتخاب نماینده مجلس در مرحله اوّل منوط به كسب اكثریت حداقل یك چهارم كل آراء و در مرحله دوم و انتخابات میاندوره ای با كسب اكثریت نسبی انجام می شود.

 

 

نظر شما