شناسهٔ خبر: 11325842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

بدون ثبت شماره ملی امکان اخذ رأی وجود ندارد / پارامترهای مردم تبریز برای رأی دادن

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی که در روز انتخابات برای دادن رای به شعبات مراجعه می‌کنند حتما شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند که بدون ثبت شماره ملی امکان اخذ رای وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سعید شبستری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: شمار محدودی از لیست‌های انتخاباتی که ارائه می‌شود دارای مبنای قانونی است که یا حالت ائتلاف داشته و یا جریان و حزب سیاسی شناسنامه‌داری تعدادی از افراد را تحت عنوان لیستی واحد معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه تعدادی از لیست‌ها ماهیت قانونی ندارد و معلوم نیست بر چه اساسی شکل گرفته‌اند، ادامه داد: بخشی از این لیست‌های نامعتبر برای تحت‌الشعاع قرار دادن لیست‌های قانونی ارائه می‌شوند تا قدرت تشخیص را از مردم بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ممکن است برخی از لیست‌های قانونی ارائه شده از نظر عوامل زیرمجموعه ضعیف تشخیص داده شده و مورد قبول واقع نشوند؛ در نتیجه همین افراد زیرمجموعه لیست جداگانه‌ای را ارائه دهند و به حمایت از آن بپردازند.

شبستری تشریح کرد: معمولاً در کلان‌شهرها بیشتر روی لیست‌ها تأکید می‌شود؛ با این حال در تبریز فرهنگ خاصی حاکم است و مردم پارامترهای دیگری را برای رأی دادن در نظر می‌گیرند و هنوز آن‌طور که انتظار می‌رود فرهنگ رأی دادن به لیست در تبریز جا نیفتاده‌است.

این مسئول در ادامه یادآور شد: از امروز فعالیت‌های تبلیغاتی و رفتارهایی مثل درج عکس کاندیدا پشت شیشه خودروها و گشت و گذار در سطح شهر ممنوع است و درب ستادهای تبلیغاتی نیز کاملاً بسته خواهد بود.

وی یادآور شد: در شعبه‌های اخذ رأی تمهیداتی اندیشیده شده‌است که صبح روز جمعه و قبل از آغاز رأی‌گیری اطراف تمام شعب انتخاباتی تا شعاع 100 متری بازدید و همه آثار تبلیغات کاندیداها امحا می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: افرادی که در روز انتخابات برای دادن رأی به شعبات مراجعه می‌کنند حتماً شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته‌باشند که بدون ثبت شماره ملی امکان اخذ رأی وجود ندارد.

انتهای پیام/60002/ذ30/ث3001

نظر شما