شناسهٔ خبر: 11324455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رأی اولی های گیلان برای حضور پرشور در انتخابات آماده اند

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از آمادگی رأی اولی های این استان برای شرکت پرشور و حداکثری در انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیده حمیرا ذکی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان، برنامه هایی با هدف افزایش آگاهی و بصیرت آنها برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در مدارس گیلان برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این برنامه ها کارشناسان، مدیران مدارس و معاونان فرهنگی با برگزاری سخنرانی ها و جلسه های پرسش و پاسخ، دانش آموزان را با اهمیت حضور در انتخابات و گزینش افراد اصلح آشنا کردند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: همچنین با هدف آگاهی بخشی به رأی اولی، جایگاه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای آنان تبیین شد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تصریح کرد: انتخابات نیز تمرینی برای مشارکت سیاسی آنان است.
وی یادآور شد: دانش آموزان رأی اولی به همراه فرهنگیان همگام با سایر اقشار در انتخابات هفت اسفند حضوری باشکوه خواهند داشت.
استان گیلان بیش از 365 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ، حدود 13 هزار رای اولی هستند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه ، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.ک/3
7286/2007

نظر شما