شناسهٔ خبر: 11320460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از یک روز مانده به انتخابات

زنجان آماده خلق حماسه در پای صندوق‎های رای است/ 775 هزار زنجانی در انتخابات شرکت می‎کنند

775 هزار زنجانی روز جمعه، هفتم اسفندماه به پای صندوق‎های رای می‎آیند تا حماسه‎ای دیگر خلق کنند و نشان دهند که هنوز پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تنها یک روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مردم زنجان با حضور پرشور در کنار کاندیداهای مورد علاقه خود نشان دادند که روز جمعه، هفتم اسفندماه سال جاری حماسه‎ای دیگر خلق می‎کنند.

در یک هفته گذشته شور و نشاط انتخاباتی در زنجان افزایش یافته و با نزدیک شدن به انتخابات، این شور و هیجان گسترش یافته بود، مردم مناطق مختلف استان زنجان در تکاپو برای حضور در پای صندوق‎های رای هستند تا بار دیگر اقتدار و عزت نظام اسلامی را به نمایش بگذارند.

اگر چه گاهی بداخلاقی‎های انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها و حامیان و طرفداران آنها دیده شد، اما شور مردم زنجان برای رای دادن به نمایندگان خود کم نشده است.

 جوانان به همراه سایر اقشار مردم به صحنه آمدند و تنور تبلیغات را گرم‌تر کردند، همان‌گونه که در تجارب گذشته به دست آمده است، حضور جوانان همراه با نشاط و شادابی، شور انتخاباتی را بیشتر می‎کند، حضور گسترده مردم با بصیرت و فهیم این بار نیز پاسخی محکم به تهدیدها و توطئه‎های دشمنان خواهد بود که تا دیگر اجازه دخالت در انتخابات ایران را نداشته باشند.

این بار نیز مردم می‎آیند تا با آرمان‎های امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و شهدا در پای صندوق‏‌های رای تجدید پیمان کنند.

یک شهروند زنجانی با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است، خاطرنشان کرد: باید برای حفظ آرمان‎های انقلاب همواره در صحنه باشیم.

مجید مروت با اشاره به اینکه تعیین سرنوشت حق هر ایرانی است، گفت: در انتخابات سرنوشت کشور را با انتخاب افراد اصلح تعیین می‌کنیم و افراد با لیاقت و خبره را به مجلس راهی می‌کنیم.

 وی ادامه داد: ما برای نظام اسلامی شهدای گرانقدری را تقدیم کرده‎ایم و باید اجازه ندهیم افرادی که تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند به مجلس راه یابند، چرا که در این صورت مردم فراموش خواهند شد.

یک شهروند دیگر نیز دفاع از آرمان‎های رزمندگان، ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: برای لبیک به مقام معظم رهبری یار دیرینه امام راحل و جانشین خلف ایشان باید در انتخابات شرکت کنیم و نشان دهیم که هنوز حامی و پشتیبان نظام و انقلاب هستیم.

مرتضی مطلبی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رای وظیفه تک تک مردم ایران است، گفت: دشمنان به دنبال کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند اما در انتخابات هفتم اسفند مردم نشان خواهند داد که دشمنان سخت در اشتباهند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در جامعه افزود: به دشمن می‎گویم که این بار نیز نمی‎تواند هیچ غلطی بکند ما در صحنه هستیم و با انتخاب صحیح خود مسئولان را در حل مشکلات یاری خواهیم کرد.

این شهروند یادآور شد: ایران الگوی کشورهای جهان است و انتخابات آن آزادترین انتخابات جهان و این دلیل دشمنی استکبار با آن است. 

اگر چه رسانه‌های بیگانه و بدخواهان نظام اسلامی ایران از مدت‎ها پیش برنامه‎های خود را برای تخریب انتخابات ایران آغاز کرده‎اند، اما مردم همان‌گونه که در راهپیمایی 22 بهمن به صحنه آمدند، جمعه نیز با حضور حداکثری در پای صندوق‎های رای، پاسخی کوبنده به تبلیغات سوء آنان می‎دهند.

استاندار زنجان نیز بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی توسط مجریان و ناظران تاکید کرد و افزود: برگزارکنندگان انتخابات نیز باید با رعایت قوانین نسبت به برگزاری انتخابات پرشور اقدام کنند.

جمشید انصاری با توصیه به کاندیداها برای دادن اطلاعات درست و به دور از هر گونه فریب گفت: هر نامزد انتخاباتی تنها باید توانمندی‎های خود را ارائه کند و این مردم هستند که در انتخاب آزادند.

استاندار زنجان قانون‌‌مداری در انتخابات را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: حفظ حق و حقوق دیگران از اولویت‎ها است.

انصاری از آمادگی استان زنجان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: 110 هزار نفر به برگزاری انتخابات در استان کمک می‎کنند.

*ریل‌گذاری آینده نظام در مجلس خبرگان شکل می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت این دوره از مجلس خبرگان مردم باید در تشخیص کاندیدای اصلح به حجت شرعی برسند و حجت شرعی با تقوا و بصیرت و ولایت‌مداری علمی و عملی به دست می‌آید.

مسعود صفی‌یاری افزود: جبهه گسترده‌ای حاوی دشمنان و بدخواهان خارجی نفوذی‌ها و ناآگاهان، انقلابی‌های پشیمان و همه ذیل طراحی دشمن تشکیل شده و به دنبال فتح مجلس خبرگان برای نیل به اهداف شوم خود هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در انتخاب نماینده خبرگان همشهری بودن، جوان بودن، پیر بودن و غیره ملاک نیست بلکه آنچه که ملاک است میزان بصیرت و ولایت‌مداری او است.

وی اظهار داشت: نماینده خبرگان باید بدون کمترین وابستگی و دلبستگی به جریان فتنه، جریان انحراف و جریان نفاق در اوج دلبستگی و ولایت‌مداری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری آینده نظام در مجلس خبرگان شکل می‌گیرد و نماینده مجلس خبرگان باید از تحلیل درست، موضع انقلابی و قدرت ابراز موضع برخوردار باشد.

*انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم ولی مجلس خبرگان مهم‌تر از آن است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن در صدد است تا دستاوردهای انقلاب را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها در کشور باید در حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و ماندگاری آن باشد.

رضا حسینی با بیان اینکه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی جزء ملاک‌های اولیه است، اظهار داشت: علاوه بر حضور حداکثری، درست انتخاب کردن نیز مدنظر است، یعنی افرادی که در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تلاش و حرکت می‌کنند.

 با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نقش ریل‌گذاری حرکت دولت‌ها را بر عهده دارد که اگر افراد صالح را به این مجلس نفرستیم، ممکن است این افراد قانون‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی تصویب کنند.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم که چه کسانی لیست‌های انتخاباتی را ارائه یا از آن حمایت ‌می‌کنند، ابراز کرد: باید پیگیری و تحقیق کنیم که چه کسانی می‌توانند از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کنند.

حسینی با بیان اینکه دشمنان به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند، گفت: در دوره‌های قبل انتخابات، بی.بی.سی برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تبلیغ می‌کرد ولی می‌بینیم که امروز حرف دیگری می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم ولی مجلس خبرگان مهم‌تر از آن است، افزود: همه ما وظیفه داریم پشت سر ولایت، آگاه، به‌روز و با بصیرت بوده و انتخاب درست انجام دهیم.

*برگزاری انتخابات در چهار حوزه انتخابیه

انتخابات در استان زنجان در چهار حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ابهر، خرمدره و سلطانیه، خدابنده و ماهنشان، ایجرود و بوغداکندی برای انتخاب پنج نماینده برگزار خواهد شد.

مردم زنجان در روز جمعه هفتم اسفند همچنین برای انتخاب یک نماینده مجلس خبرگان رهبری به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

گفتنی است، برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 775 هزار و 820 نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 16 هزار و 535 نفر برای نخستین بار در پای صندوق‎های رای حضور می‏‌یابند.

737 شعبه انتخاباتی برای روز جمعه پیش‎بینی شده است و مردم شهرها و روستاهای زنجان در این شعب رای‎های خود را به صندوق می‌‏اندازند.

انتهای پیام/73003/ح40/ظ1004

برچسب‌ها:

نظر شما