شناسهٔ خبر: 11320337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

۷۰ درصد مردم زنجان واجد شرایط برای رأی دادن هستند

زنجان- استاندار زنجان گفت: در استان زنجان ۷۰ درصد مردم واجد شرایط لازم برای رأی دادن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در انتخابات مجلس خبرگان ۱9 نفر داو طب بودند که پس از بررسی شورای نگهبان به ۳ نفر رسید.

وی اظهار کرد: از ۱۸۷ نفری که برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند صلاحیت ۹۴ نفر تأیید صلاحیت شد.

استاندار زنجان، گفت: در استان زنجان پنج نفر به مجلس شورای اسلامی و یک نفر هم به مجلس خبرگان رهبری خواهند رفت.

انصاری تأکید کرد: ۷۳۷ حوزه رأی گیری در استان زنجان فعال می‌شود که در هر حوزه دو صندوق جداگانه در نظر گرفته‌شده و درمجموع ۱۵ هزار نفر در روز هفتم اسفند در برگزاری انتخابات نقش آفرینی خواهند کرد.

استاندار زنجان گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو نفر، یک نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نفر از حوزه انتخابیه ماه‌نشان و ایجرود و یک نفر از شهرستان خدابنده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انصاری، با بیان بیان اینکه از صبح پنجشنبه تبلیغات کاندیدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به اتمام می‌رسد، افزود: کاندیداها باید اخلاق انتخاباتی را همانند یک هفته گذشته رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان زنجان واجد شرایط برای رأی دادن در استان هستند، افزود: در این راستا ۷۷۵ هزار و ۸۲۰ نفر پای صندوق‌های رأی خواهند رفت که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۵ نفر رأی اولی هستند. 

استاندار زنجان، تصریح کرد: در هفتم اسفند ماه سال جاری افرادی که در روز جمعه ۱۸ سال تمام می‌شوند قادر به شرکت در انتخابات هستند.

انصاری گفت:  انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان دو واقعه بسیار مهم سیاسی هستند و حضور پرشور مردم در انتخابات مجد و عظمت نظام را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: هواداران کاندیداها نقش تأثیرگذاری در ایجاد اخلاق انتخاباتی دارند و در این راستا کاندیدا باید کنترل ویژه‌ای بر عملکرد طرفدارانشان داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: کاندیدا و طرفدارانشان بدانند نتیجه انتخابات را چیزی جز حضور آگاهانه مردم تعیین نمی‌کند و باید اخلاق حرفه‌ای بر فضای انتخابات حاکم شود تا مشکلی به وجود نیاید.

انصاری یاد آور شد: رعایت موازین اخلاقی برای کاندیداها ضروری است و هر نوع فریبکاری که مردم را از انتخاب اصلح دور کند مطابق بااخلاق انتخاباتی نیست.

استاندار زنجان گفت: کاندیدا نباید با تحقیر رقیبان خود اقدام به جمع‌آوری رأی کنند و افرادی که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب نمی‌شوند پس از انتخابات در مسئولیت‌های مختلف به مردم خدمت می‌کنند بنابراین نباید یکدیگر را تحقیر کنند چراکه دوباره باهم برای اعتلای استان باهم همکاری و همفکری خواهند داشت.

انصاری گفت: کاندیداها باید از هر نوع تقلب و خریدوفروش رأی خودداری کنند و تمامی رفتارهای کاندیداها باید مبتنی بر قانون و رویه‌های قانونی باشد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: مسائل اخلاقی انتخابات بر سه بخش تفکیک می‌شود و در این میان مجریان و برگزارکنندگان و هواداران انتخابات باید بی‌طرفی و قانون‌مداری و امانت‌داری را در ایجاد اخلاق انتخاباتی موردتوجه قرار دهند.

انصاری گفت: تمامی افراد برگزارکننده انتخابات باید بی‌طرف باشند، چراکه مسئولیت انتخاب با مردم است.

وی افزود: هواداران کاندیداها اجازه بدهند عوامل اجرایی انتخابات در حوزه‌های انتخابیه کارشان را با آرامش انجام دهند و برای برگزاری برگزارکنندگان انتخابات تفاوتی ندارد که چه کسی برنده انتخابات شود. 

استاندار زنجان یاد آور شد: مردم استان زنجان در ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضرشده و رأی خود را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند. 

انصاری خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی عظمت و اقتدار نظام را تثبیت می‌کند؛ بنابراین مردم با این حضور این مهم را فراهم کنند. 

وی گفت: حضور مردم در انتخابات جایگاه و محبوبیت نظام را می‌رساند و خوشبختانه در کشور اقبال مردم در انتخابات بسیار خوب است و تاکنون انتخابات سالمی برگزارشده است.

استاندار زنجان افزود: میزان  استقبال حضور مردم درصحنه انتخابات حمایت آنها را از ساختار سیاسی کشور را نشان می‌دهد، چراکه نظام ما به‌عنوان مردمی مطرح است و مردم بیشتر در صحنه‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند.

 

نظر شما