شناسهٔ خبر: 11332695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

حضور پرشور مردم زنجان در پای صندوق‌های رأی

مردم زنجان از دقایقی پیش در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا 5 نماینده مجلس شورای اسلامی و یک نماینده خبرگان را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری زنجان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد که برای حضور در این مجلس سه نفر به رقابت می‌پردازند.

همچنین مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده دارند، که امروز با حضور در پای صندوق‌های رأی از حدود صد کاندیدا پنج نفر را انتخاب خواهند کرد.

استان زنجان دارای چهار حوزه انتخابیه است که از حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو نماینده از حوزه انتخابیه خدابنده یک نماینده، از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه یک نماینده و از حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و بوغداکندی نیز یک نماینده راهی مجلس خواهند شد.

گفتنی است، برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 775 هزار و 820 نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 16 هزار و 535 نفر برای نخستین بار در پای صندوق‎های رأی حضور می‏‌یابند.

737 شعبه انتخاباتی برای روز جمعه پیش‎بینی شده است و مردم شهرها و روستاهای زنجان در این شعب رأی‎های خود را به صندوق می‌‏اندازند.

انتهای پیام/2308/ت20/ظ1004

برچسب‌ها:

نظر شما