شناسهٔ خبر: 11320284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

180 هزار نفر درحوزه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت ، فرماندار شهرستان اردل تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ را 180 هزار نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمد نوذری افزود: مردم حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در صحنه های مهم و حساس مشارکت فعال داشته اند و امید است با حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند حماسه دیگری خلق کنند.
وی فضای این حوزه انتخابیه را برای برگزاری انتخابات امن و آرام عنوان کرد و گفت: تمهیدات امنیتی و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در چهار شهرستان اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ پیش بینی شده است.
نوذری از استقرار 248 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد و افزود: از این تعداد 149 شعبه ثابت و 99 شعبه سیار است.
فرماندار شهرستان اردل، قانون را فصل الخطاب مجریان انتخابات دانست و اظهار کرد: مجریان انتخابات تلاش دارند تا با سرلوحه قرار دادن قانون در همه مراحل برگزاری انتخابات، امین مردم و حافظ حقوق آنان باشند.
نوذری تعداد عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی انتخابات را در این حوزه انتخابیه حدود شش هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد، آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ایجاد شده است.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و شهرستان اردل مجری برگزاری انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ است.
این استان همچنین دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری 146 نامزد ثبت نام کرده بودند که از این تعداد تاکنون 59 نامزد در گردونه رقابت حاضر هستند.
همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 16 نامزد ثبت نامی سه داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

نظر شما