شناسهٔ خبر: 11301737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در چهارمحال و بختیاری؛

طوفان هزینه میلیونی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات را با خود برد

شهرکرد - بارش باران و وقوع طوفان بسیاری از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان چهارمحال و بختیاری از بین برد و باعث بی اثر کردن این هزینه شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: درحالی‌که دو روز دیگر تا زمان برگزاری تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فرصت وجود دارد شور و شوق تبلیغاتی در استان چهارمحال و بختیاری روزبه‌روز در حال افزایش است.

شور و شوق تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در این استان در حالی در حال افزایش بود که ورود یک سامانه بارشی و وقوع طوفان در شب گذشته بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را به هم زد و خسارت‌هایی نیز به تبلیغات‌های انجام‌شده نامزدها وارد کرد.

بسیاری از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نامزدها به‌واسطه وقوع طوفان و بارش شدید باران از بین رفته‌اند و بسیاری طرفداران نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در حال جایگزین کردن بنر و پوسترهای جدید جای آن‌ها هستند که تنها قرار است یک روز دیگر سر جایشان بمانند.

بارش شدید باران فرصت تبلیغاتی هواداران نامزدها را در شب گذشته گرفت و خبری از فعالیت هواداران نامزدها برای چسباندن پوستر و نصب بنر نبود.

درحالی‌که زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان در حال اتمام است بازار داغ وعده‌های انتخاباتی نامزدها و شایعه نیز در حوزه‌های انتخابیه این استان در حال افزایش است.

یکی از نامزدهای انتخابات مجلس با نصب پارچه نوشته‌هایی در سطح بخش فرخ شهر شهرستان شدن این بخش را وعده داده است و نماینده دیگر فعال شدن واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای بیکاران و فارغ‌التحصیلان را وعده می‌دهد.

نامزد دیگری نیز ایجاد اشتغال و افزایش اعتبارات استان را وعده داده است. نامزد دیگری در حوزه انتخابیه شهرکرد با پوشیدن لباس محلی(چوقا) وحضور در مراسم سخنرانی وبهره گیری از هفته نامه های محلی درصدد معرفی خود و جذب طرفدار بیشتر است.

هرچه به‌روزهای پایانی زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم شور و نشاط بیشتری در رقابت نامزدها در سطح شهرها و شهرستان استان چهارمحال و بختیاری دیده می‌شود.

شور و شوق تبلیغات انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرکرد بیشتر از سایر حوزه‌های انتخابیه دیگر استان است که چرا جریان‌های سیاسی ازجمله اصلاح‌طلب و اصول‌گرا با برگزاری همایش‌های مختلف درصدد معرفی بیشتر نامزد انتخاباتی خود هستند.

ستادهای اصلی نامزدها بیشتر در خیابان آیت‌الله کاشانی شهرکرد فعال‌شده است و نامزدها با برگزاری جلسات سخنرانی خود در مساجد و جلسات خانگی در تلاش هستند که طرفداران بیشتری جذب خود بکنند.

بسیاری از خودروهای طرفداران نامزدها با چسباندن پوستر نامزد محبوب خود در خیابان‌های شهر در حال تردد هستند و بسیاری دیگر خودروهای خود را در محل‌های پرتردد پارک کرده‌اند.

از طرف دیگر تجمع‌های طرفداران نامزدها شب‌ها در کنار ستادهای مرکزی در بیرون ستادها و پیاده‌روها بسیار زیاد است که این مهم در ایجاد شور و شوق انتخاباتی بی‌تأثیر نبوده است.

در حوزه انتخابیه لردگان نیز با انصراف نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی از ادامه رقابت موج جدید در رقابت بین نامزدهای این حوزه ایجادشده است و هر نامزد تلاش بیشتری را برای معرفی و برنامه خود انجام می‌دهد.

در حوزه انتخابیه بروجن نیز برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی جدا از برگزاری جلسات خانگی و سخنرانی در مساجد تماس تلفتی با مردم این شهرستان برقرار می‌کنند و در تلاش هستند که هواداران خود را افزایش دهند.

بهره‌گیری از فضای شبکه‌ها اجتماعی ازجمله تگرام نیز در دستور کار برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است و تلاش دارند از فضای مجازی برای معرفی بیشتر خود بهره بگیرند.

برخی از نامزدها نیز از سیستم تلفن برای تبلیغات بهره‌گیری کرده‌اند و پیام‌های تبلیغاتی نامزدها از طریق تلفن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

برخی از هواداران نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نیز اخلاق انتخاباتی را کنار گذاشته‌اند و با ایجاد شایعه مانند درگیری و... درصدد هستند که میزان رای نامزدهای رقیب را کم کنند که این امر دور از اخلاق تبلیغات انتخاباتی است و باید هواداران بر اساس قانون اقدام به تبلیغات برای نامزد محبوب خود بکنند.

۵۹ نامزد در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارند

دبیرستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در صحنه رقابت حضور دارند به خبرنگار مهر گفت: تاکنون ۴۴ نماینده از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داده اند.

جعفر مردانی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۹ نامزد فعالیت های انتخاباتی خود را در حال انجام دارندو در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی اظهار داشت: روز گذشته(سه شنبه) دو کاندیدا در حوزه انتخابیه لردگان، یک کاندیدا در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان و یک نامزد در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ انصراف از حضور در انتخابات اعلام کردند و از رقابت انتخاباتی خارج شدند.

چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه است که چهار نماینده از این استان راهی مجلس می شود.

نظر شما