شناسهٔ خبر: 11318863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت نهایی 47 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی آمار رسمی انصراف دهندگان از انتخابات مجلس در این استان را 16 نفر اعلام کرد و گفت: 47 نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند و امیدواریم با توجه به حساسیت این روزها کسی خود را پیشاپیش پیروز انتخابات معرفی نکند.

صاحب‌خبر -

محمدرحیم نوروزیان پنجشنبه شب در گفت وگو با ایرنا گفت: در حوزه انتخابیه بجنورد و شهرستان های تابعه 30 نفر، در اسفراین 11 و در شیروان 6 نفر در عرصه رقابت انتخابات مجلس حضور دارند.
به گزارش ایرنا، پیش از این صلاحیت 63 نامزد نمایندگی مجلس در خراسان شمالی احراز شده بود تا برای تصاحب 4 کرسی نمایندگی این استان در بهارستان با یکدیگر رقابت کنند.
به گفته وی ، در خراسان شمالی در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز سه نامزد برای کسب یک کرسی نمایندگی این استان در صحنه رقابت حضور دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم چنین با یادآوری اینکه 8 صبح فردا (پنجشنبه) مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات به پایان می رسد، تصریح کرد: از نامزدهای انتخابات انتظار می رود در این ساعات پایانی تبلیغات، بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشند.
نوروزیان افزود: اگرچه اشکال هایی در تبلیغات اکثر قریب به اتفاق نامزدهای نمایندگی مجلس مشاهده و در هر مورد هم برخورد لازم با آن ها انجام شده است، اما این اشکال ها بیشتر شکلی بوده تا محتوایی و مشکل حادی نداشته ایم.
وی به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: کسی از هم اکنون خود را پیروز انتخابات معرفی نکند که نه اخلاقی است، نه شرعی، نه قانونی و نه عقلانی و تبعات خاص خودش را در پی دارد؛ ضمن این که در استان حتی نظرسنجی علمی خاصی هم انجام نشده است که به آن استناد شود.
وی با تاکید بر ممنوعیت راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخابات، تصریح کرد: حتی برای جشن پیروزی بعد از اعلام رسمی نتایج شمارش آرا هم باید حدود شرعی و قانونی رعایت شود.
رئیس ستاد انتخابات استان هم چنین اظهار کرد: با توجه به رقابت نامزدها، پیش بینی ما حضور حداکثری مردم استان پای صندوق های رأی است و به خصوص که انتخابات خبرگان هم رقابتی شد و مشارکت بالای مردم را شاهد خواهیم بود.
نوروزیان خاطرنشان کرد: همه صندوق ها و تعرفه های اخذ رأی با رعایت تشریفات قانونی به حوزه های انتخابیه استان، ارسال و برای بررسی صحت کارکرد سیستم های مورد استفاده در روز رأی گیری هم مانورهایی برگزار شده است.
حدود 67 درصد از جمعیت 925 هزارنفری خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن در هفتم اسفند هستند. این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای آن 3 نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.
7 شهرستان این استان درمجموع 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند و شهرستان فاروج هم مشترک با قوچان در خراسان رضوی یک نماینده دارد.
/ 1744 / 7184

نظر شما