شناسهٔ خبر: 11304678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

نامزدهای انتخاباتی پیشاپیش وعده پیروزی ندهند/انصراف ۱۶ نامزد

بجنورد - رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: نامزدهای انتخاباتی پیشاپیش به استقبال پیروزی نروند و به طرفداران و مردم وعده پیروزی ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به نامزهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که پیشاپیش به استقبال پیروزی نروند و به کسی وعده پیروزی ندهند، چرا که این اقدام خلاف قانون و غیر اخلاقی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت فرایند انتخابات در استان گفت در حوزه انتخابیه بجنورد پنج کاندیدا، اسفراین هشت کاندیدا و شیروان نیز سه نامزد انتخاباتی انصراف دادند.

نوروزیان اظهار کرد: اکنون حوزه بجنورد، اسفراین و شیروان به ترتیب ۳۰، ۱۱ و شش نامزد انتخاباتی دارند که پیش بینی می‌شود به شمار انصرافی‌ها افزوده شود.

وی از پایان فعالیت تبلیغاتی انتخابات درساعت هشت صبح روز ششم اسفند خبرداد و افزود: در زمان سکوت تبلیغاتی کسی حق تبلیغات ندارد و در صورت مشاهده هر گونه تبلیغات در زمان پایان تبلیغات با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نوروزیان اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری تا ۷۲ ساعت قبل از روز رای گیری فرصت انصراف دارند در صورتیکه برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی مهلت مشخصی برای انصراف تعیین نشده است.

وی همچنین از رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پس از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: در حوزه فضای مجازی نیز با توجه به اینکه فضای خوبی برای تبلیغات نامزدها فراهم کرده است اما خوشبختانه در این حوزه در استان تخلف و مشکل چندانی نداشتیم.

نوروزیان افزود: با توجه به حضور و مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف پیش بینی می‌شود در این دوره از انتخابات نیز مردم استان حضور حداکثری داشته باشند.

وی گفت: در بحث تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری نیز خوشبختانه تا کنون هیچگونه تخلفی نداشته‌ایم.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به فعالیت خوب رسانه‌های استان در فرایند انتخابات، از خبرگزاری مهر برای انتشار خوب گزارش تحلیلی در خصوص انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۹ هزار نفر دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در بهارستان است.

بر اساس آخرین آمار، واجدین شرایط رای دادن در استان خراسان شمالی ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شده است که ۱۶ هزار نفر آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

روز جمعه این هفته، هفتم اسفندماه ۹۴ مردم استان خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا حماسه ملی و به یادماندنی اسفند ۹۴ را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کنند.

نظر شما