شناسهٔ خبر: 11316063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار نامزدهای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی درهرمزگان39 نفراست

بندرعباس- رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: از بین 42کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در این استان ، سه نفر با استعفا و رد صلاحیت ازدور انتخابات کنار رفته و هم اکنون 39نفر دراین رقابت باقی ماندند.

صاحب‌خبر -

بهروز اکرمی چهارشنبه شب در گفت وگوبا ایرنا افزود: ازاین سه نفریاد شده یک نفر از بندرعباس و یک نفر از حوزه انتخابیه بندرلنگه درخلال تبلیغات قانونی کاندیداها استعفا دادند و یک نفرهم از حوزه انتخابیه میناب بواسطه جابجایی محل حوزه انتخابیه صلاحیت اش درهیات اجرایی رد شد.
وی ادامه داد: درحال حاضر از 39نفر باقی مانده 21نفر در حوزه انتخابیه بندرعباس ، 10نفر در حوزه انتخابیه بندرلنگه و هشت نفر نیز در حوزه انتخابیه میناب درمهلت قانونی به تبلیغات خود پرداختند.
استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد ) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 برگزار می شود واز جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری هرمزگان ، یک میلیون و 119 هزارو 93 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.
6048 / 1876

نظر شما