شناسهٔ خبر: 11313254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

50 نامزد انتخابات مجلس دهم در استان مرکزی از دایره رقابت ها کناره گرفتند

اراک - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 50 نامزد انتخاباتی مجلس دهم در این استان از دایره رقابت ها کناره گرفتند.

صاحب‌خبر -

شکرالله حسن بیگی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 20 نفر از نامزدهای انصرافی این استان در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، هشت نفر در تفرش، آشتیان و فراهان، چهارنفر در خمین، شش نفر در ساوه و زرندیه ، شش نفر در شازند و شش نفر در محلات و دلیجان بوده اند.
وی توضیح داد: درحال حاضر در مجموع 154 نامزد در گردونه رقابت های انتخاباتی استان مرکزی باقی مانده اند که 44 نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، 31 نفر در تفرش، اشتیان و فراهان، 13نفر در خمین، 24 نفر در ساوه و زرندیه ، 21 نفر در شازند و 16 نفر در محلات و دلیجان با هم رقابت دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: 344 نامزد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ثبت نام کردنده بودند.
حسن بیگی گفت: یک میلیون و 47 هزار و 670 واجد شرایط رای در استان مرکزی وجود دارد که 53 هزار و 275 نفر آنان برای نخستین بار پای صندوق های رای می روند.
وی تعداد شعب رای گیری استان مرکزی را 983 شعبه عنوان کرد و گفت: در هر شعبه برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای نگهبان یک صندوق تعیین شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: با تائید شورای نگهبان پنج نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان با هم رقابت دارند.
استان مرکزی با شش حوزه انتخابیه اصلی و 23 شعبه انتخابیه فرعی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
6013/6012

نظر شما