شناسهٔ خبر: 11307284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یادداشت:

از میتینگ های شبانه تا بر هم زدن چهره ی شهر

نصب بی قاعده و قانون بنر و عکس نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی چهره بسیار بدی به شهر بخشیده است و موضوع قانون و قانون مداری نباید فقط شعاری برای سخنرانی ها باشد، کاندیدایی که با آلودگی صوتی باعث آزار و اذیت مردم می شود و قانون را زیر پا می گذارد نمی تواند در مجلس هم از حقوق با ارزش مردم دفاع کنند و در آینده هم این قانون گریزی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، رقابت داغ کاندیداهای انتخابات مجلس در این روزها مناطق شهری و روستایی شاهد حضور و سخنرانی های کاندیداها هستند و این روزها کاندیداها همچنان در حال گشت و گذار و سخنرانی در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند تا بر سبد آرای خود بیفزایند.

 

تبلیغات کاندیداها نه تنها در محل‎های تعیین شده بلکه در برخی از در و دیوار مردم نیز دیده می‌‏شود، کاندیداها از شگردهای مختلف همچون توزیع کارت، بروشور، پوستر، سی‎دی و پخش سخنرانی خود در ستادهای انتخاباتی، شور انتخابات را افزایش داده و برخی‎ها نیز در مکان‎های ویژه عبور و مرور مردم، تبلیغات گسترده‎ای را برای آشنایی مردم با آنان به راه انداخته‎اند.

 

 

تبلیغات کاندیدا در بندرعباس، شهر بندرعباس را به شهر کاغذی تبدیل کرده و علاوه بر در و دیوار شهر، زمین نیز از تبلیغات کاندیداها مملو شده است که این امر زحمت کارکنان شهرداری را بیشتر می‎کند چراکه باید مازاد بر فعالیت‎های روزانه نسبت به جمع‎آوری زباله‎های جمع شده توسط کاندیداها نیز اقدام کنند. البته در این میان نباید از نمایندگان خبرگان رهبری نیز که قانون تبلیغات را به خوبی رعایت کرده و کمترین تخلف را دارند.

 

 

بی‏‌قانونی توسط قانون‌گذاران احتمالی آینده و دادن وعده‎های پوچ نمی‎تواند معرف خوبی برای کاندیداها باشد اگر چه تخلفات بی‌شمار دیگری از جمله تخریب رقبا نیز توسط برخی کاندیداها انجام می‏‌شود اما آنچه بارزتر است، وعده‎هایی انتخاباتی به مردم است که مشکلی را از مشکلات مردم حل نمی‎کند. برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با شعارهایی نظیر ایجاد شغل و احداث کارخانه و جذب سرمایه‎گذار خارجی در استان زنجان تلاش می‌کنند تا رای بیشتری را در روز هفتم اسفند از آن خود کنند، برخی‎ها نیز وعده‎هایی به فرهنگیان داده و قول پیگیری مطالبات فرهنگیان را می‎دهند.

 

 

برخی از کاندیداها نیز دم از آشنایی با فعالیت‎های اقتصادی می‎زنند و صرف اینکه دکترای اقتصاد یا مربوط به این رشته را دارند، خود را اصلح ‌‏تر از همه می‎پندارند در جریان هستید که امروز مشکل اقتصادی در کشور بیداد می‎کند یک دکتری اقتصاد می‎تواند مشکل مردم را حل کند. جالب ‌ترین فعالیت‎های برخی کاندیداها نیز در حوزه جوانان است، ایجاد شور انتخاباتی با وعده‎های تو خالی به جوانان و حل مشکلات اقتصادی و ازدواج راهکار این افراد برای جلب آرای جوانان این مرز و بوم است.

 

برخی‎ها نیز به قدری به جایگاه خود و رای‌آوری اطمینان دارند که از همین روزها خود را پیروز میدان می‎دانند و وعده اجرای طرح هادی، مشکل آب شرب و اشتغال‎زایی برای جوانان را در روستاها به لیست وعده‏‌های خود اضافه می‎کنند. با وجود هشدارهای قانونی و منع تبلیغات ناهنجار از جمله راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی تعدادی از کاندیداها، متاسفانه برخی از ستادهای تبلیغاتی بدون توجه به سیما و منظر شهری، پوسترهای تبلیغاتی نامزد مورد علاقه خود را در هر کجا که امکان داشته اند نصب کرده اند.

 

 

طرفداران این نامزدها با ایجاد کارناوال خیابانی در ساعت اولیه تبلیغات و بوق های ممتد نظم شهر را بر هم زده و در یک رقابت فشرده پوسترها و عکس های نامزدهای خود را به ‌در و دیوار خیابان های شهر می چسبانند.

 

 

موضوع قانون و قانون مداری نباید فقط شعاری برای سخنرانی ها باشد، کاندیدایی که با آلودگی صوتی باعث آزار و اذیت مردم می شود و قانون را زیر پا می گذارد نمی تواند در مجلس هم از حقوق با ارزش مردم دفاع کنند و در آینده هم این قانون گریزی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

 

 

عده ای از کاندیداها با برگزاری نشست ها ، جلسات مهمانی ها و رقص و آواز و پذیرایی ، فعالیت در فضای مجازی از جمله ایجاد کانال های تلگرامی و گروه های واتس آپی، دست گذاشتن روی موضوع های داغ به صورت غیررسمی برای خود تبلیغات کردند.

 

 

امیدواریم کاندیداهای محترم و طرفدارانشان کمی حرمت این شهروندان عزیز را رعایت کنند و از ایجاد ترافیک سنگین ، بوق زدن شبانه ، برهم زدن چهره شهر با چسباندن بیش از حد پوسترها ، پاره کردن پوستر کاندیدای رقیب و ریختن کاغذهای اضافی و …. بپرهیزند.

 

 

نصب بی قاعده و قانون بنر و عکس نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی چهره بسیار بدی به شهر بخشیده است، این در حالی است که مسئولان برگزاری انتخابات در استان هرمزگان در روزهای اخیر مکان‌هایی برای نصب تصاویر و شعارهای انتخاباتی نامزدهای این دوره تعیین و ایجاد کرده اند، ولی باز هم شاهد الصاق تصاویر کاندیداها بر روی دیوارها، درختان، پست های برق و مخابرات و... هستیم.

 

 

همچنین براساس قانون انتخابات اندازه تصاویر نامزدهای انتخاباتی در این دوره باید در قطعات مشخص باشد ولی شاهد تصاویری بزرگتر از حد معمول در سطح شهر هستیم که این خود تخلفی محرز از سوی کاندیداها محسوب می شود.

 

 

 علاوه بر وضعیت نامناسب پیادروها و عدم کیفیت آسفالت  معابر در سطح شهر در چند روز اخیر  شاهد سد معبر های تبلیغات انتخاباتی درمعابر  بندرعباس هستیم  که  در صورت عدم توجه مسئولین ، این مشکل به  معظلی بزرگ برای شهر تبدیل خواهد شد. تبلیغات حق قانونی نامزدها می باشد ولی باید کاندیداها نیز حقوق شهروندان را رعایت نمایند .

 

 

اگر تبلیغات به این صورت ادامه یابد در چند روز آینده  هر کس بدون رعایت حقوق شهروندان هر طور که  تشخیص دهد  در سطح معابر  بنر وپلاکارد نصب می کند و که سبب سلب آسایش مردم ومعظلی برای شهر می شود .

مسئولین بندرعباس باید نظارت بیشتری مخصوصا در خصوص تبلیغات کاندیدا داشته باشند چرا که با آغاز انتخابات ونصب پوسترها شاهد سیمای زشتی در سطح معابر ومکان های عمومی در شهر خواهیم بود و متاسفانه دیوارها ،درختان ،معابر شهرو…. قربانی تبلیغات نامزدها می شوند .

 

 

انتهای پیام/

نظر شما