شناسهٔ خبر: 11283552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصراف یک نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب انصراف داده است.

صاحب‌خبر -

ناصر امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نامزد که از حوزه فرعی تکاب برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بود، امروز با مراجعه به فرمانداری این شهرستان انصراف خود را از نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
وی ادامه داد: با انصراف این فرد، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تکاب به 30 نفر کاهش یافت.
امیری با اشاره به اخبار منتشره در فضاهای مجازی مبنی بر انصراف برخی نامزدهای مجلس دهم اظهار کرد: انتشار هر گونه خبری دال بر انصراف نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضاهای مجازی ملاک نبوده و این اخبار تنها در صورتی مورد تایید است که نامه کتبی خود نامزد مبنی بر انصراف، به ستاد انتخابات این فرمانداری دریافت شود.
وی با اشاره به شور و شوق موجود در فضای شهرها و روستاها در این حوزه انتخابیه گفت: فضای انتخاباتی که این شهرستان ها را فرا گرفته، نوید از برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری در این شهرستان حکایت دارد.
امیری اضافه کرد: خوشبختانه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این شهرستان کاملا فراهم شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بگفته وی شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در 140 کیلومتری مرکز استان واقع شده و به همراه شهرستان های شاهین دژ و تکاب دارای دو کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
امیری افزود: در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با 325 هزار نفر جمعیت واجد شرایط، 296 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
در انتخابات هفتم اسفند ماه در آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
7508/6185/1905

نظر شما