شناسهٔ خبر: 11254403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خبرداد:

انصراف ۱۱کاندیدای مجلس در استان مرکزی/ شمار انصرافی ها به۳۷ رسید

اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از انصراف ۱۱ نفر از داوطلبین نمایندگی مجلس در استان مرکزی خبر داد و گفت: شمار داوطلبانی که در حوزه های انتخابیه این استان انصراف داده اند به ۳۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

شکرالله حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شمار نامزدهایی که در استان از داوطلبی نمایندگی مجلس انصراف داده بودند طی روزهای گذشته ۲۶ نفر بود که با انصراف ۱۱ کاندیدای دیگر طی روز گذشته این تعداد به ۳۷ نفر رسید.

وی افزود: تعداد مجموع کاندیداهای مجلس استان مرکزی با این انصراف ها به ۱۶۷ نفر کاهش یافت و از میان داوطلبان انصرافی نامزدی مجلس دهم در حوزه های انتخابیه استان ۳۶ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: کاندیداهای انصرافی در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» ۱۸نفر، در حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان» پنج نفر، حوزه انتخابیه شازند پنج نفر، ساوه و زرندیه چهار نفر، حوزه انتخابیه خمین سه نفر و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان دو نفر هستند.

حسن بیگی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴۶نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ۳۴نفر در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، ۲۶نفر در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، ۲۲ نفر در حوزه انتخابیه شازند، ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان و  ۱۹نفر در حوزه انتخابیه خمین، مشغول رقابت برای کسب هفت کرسی نمایندگی مجلس دهم در استان مرکزی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره اینکه فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس تا پایان روز پنجم اسفندماه ادامه دارد، از نامزدهای نمایندگی مجلس در استان خواست از ارائه وعده های بی پایه و غیرعملی، تخریب نامزدهای انتخاباتی دیگر، توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند و اظهار داشت: مطابق قانون انتخابات با مرتکبین این اعمال براساس ضوابط برخورد خواهد شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری به صورت همزمان در کشور برگزار می شود.

گفتنی است استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و شش حوزه انتخابیه، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان دارد.

نظر شما