شناسهٔ خبر: 11239359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد:

۲میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن درآذربایجان شرقی/۱۴۳ هزار نفر رأی‌ اولی هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی آمار واجدین شرایط رأی دادن در استان را ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۴۳ هزار نفر برای اولین بار فرصت حضور در پای صندوق‌ های رأی را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی،‌ از استقرار ۲ هزار و ۸۸۹ شعبه اخذ رای در ۴۴حوزه اصلی و فرعی استان در انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۷ شعبه ثابت و ۷۱۲شعبه سیار خواهد بود.

 

وی، تعداد شعب اخذ رای شهرستان تبریز را ۷۱۵ شعبه اعلام کرد و گفت: از مجموع شعب اخذ رای استان، یک‌ هزار و ۳۷۰شعبه شهری و یک‌هزار و ۵۱۹ شعبه روستایی است.

 

شبستری با بیان این که ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت خواهند کرد، افزود: به طور میانگین در هر یک از شعب اخذ رای ۱۵ نفر مستقر خواهند شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که پس از بررسی صلاحیت‌ها و انصراف تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در استان، ۳۵۰ نفر در گردونه رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده‌اند، افزود: از مجموع ۶۲۳ نفر از داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند ۶۳ نفر انصراف داده‌اند که با کسر این تعداد، میزان تایید صلاحیت نامزدها در استان ۶۲درصد می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بود، افزود: امیدواریم با حضور گسترده مردم استان در انتخابات هفتم اسفند شاهد بیشترین میزان مشارکت در انتخابات باشیم.

 

شبستری با اشاره به اقدامات انجام یافته در جهت برگزاری انتخابات از جمله تعیین محل و اعضای شعب اخذ رای، توزیع اقلام مورد نیاز، آموزش عوامل اجرایی و هماهنگی با هیات‌های نظارت، گفت: همه عوامل انتخابات آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم هستند.

نظر شما