شناسهٔ خبر: 11238794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج نامزد انتخابات مجلس از سه حوزه انتخابیه شرق گلستان انصراف دادند

گنبدکاووس - ایرنا - پنج نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درسه حوزه انتخابیه شرق استان گلستان با حضور در ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شان، انصراف خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، با گذشت چهار روز از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز تبلیغات رسمی نامزدها، تا پایان وقت اداری امروز یکشنبه دوم اسفند، تعداد پنج نامزد درسه حوزه انتخابیه شرق گلستان انصراف خود را از ادامه فعالیت انتخاباتی اعلام کردند.

*** حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس:

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این حوزه انتخابیه از مجموع 33 نامزد ثبت نامی، صلاحیت 19 نفر تایید نهایی شد که یک نفر از آنان به نام عبدالرحیم پالیده قبل از اعلام رسمی اسامی، انصراف داد و دو نامزد دیگر به نام های محمدتقی آبروش و اراز محمد حاجی قادری نیز با حضور در ستاد انتخابات این شهرستان به صورت کتبی انصراف خود را اعلام کردند.
محمد حمیدی افزود: با انصراف این نامزدها، هم اکنون 16 نامزد درحوزه انتخابیه گنبدکاووس باقی مانده اند که برای به دست آوردن تنها کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 افزون بر 325 هزار نفر جمعیت دارد.

*** حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه:

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه نیز دراین خصوص به ایرنا گفت: دراین حوزه انتخابیه و از مجموع 59 نامزد ثبت نامی، صلاحیت 31 نفر برای کسب تنها کرسی نمایندگی دراین حوزه انتخابیه تایید شد.
اسرافیل وزیری افزود: قبل از اعلام اسامی نامزدهای نهایی، محمد جلیل ابائی انصراف خود را از ادامه فعالیت انتخابات اعلام کرد و در ادامه نیز نورمحمد ایگدری باحضور در ستاد این حوزه انتخابیه، انصراف خود را اعلام کرد و اکنون 29 نفر دراین حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه مینودشت که سه شهرستان دیگر به نام های گالیکش، کلاله و مراوه تپه را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، جمعیت این چهار شهرستان درمجموع 306 هزار نفر است.

*** حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر :

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های رامیان و آزادشهر نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: از مجموع 46 نامزد ثبت نامی دراین حوزه انتخابیه، صلاحیت 21 نفر تایید شد که تاکنون دو نفر از آنان به نام های علی اصغر عرب عامری و طاهره منصوری رضی با حضور درستاد انتخابات فرمانداری این شهرستان انصراف خود را اعلام کرده اند.
جواد صادقلو افزود: با انصراف این دو نفر هم اکنون 19 نامزد باقی مانده برای به دست آوردن تنها کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه شهرستان رامیان که شهرستان آزادشهر را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد، بامجموع جمعیت تقریبی 178 هزار نفر، یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان باانتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان تبلیغات نامزدهای تایید صلاحیت شده برای تصدی نمایندگی این نهاد قانون گذاری یک هفته است که تا ساعت هشت صبح پنجشنبه شش اسفند ادامه دارد.
استان گلستان درمجموع هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد ضمن اینکه نیمی از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری آن درهفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860

نظر شما