شناسهٔ خبر: 11238773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعداد نامزدهای مجلس دهم در استان ایلام به ۴۰ نفر کاهش یافت

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد انتخابات ایلام از کاهش تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در این استان به ۴۰ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبادالله باقری، ظهر امروز (دوم اسفند) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: شش نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون در ۲ حوزه انتخابیه استان ایلام انصراف خود را به صورت کتبی به حوزه های انتخابیه ایلام و دهلران اعلام کرده اند.

 

وی، افزود: صبح امروز، احمد محمدی و روح الله محمدزاده از حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی با حضور در فرمانداری ایلام انصراف خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام، تاکیدکرد: پیش از این نیز محمدنقی خیری انصراف خود را از نامزدی در این حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود.

 

باقری، ادامه داد: در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان نیز تاکنون سه نفر انصراف خود را اعلام کرده اند.

 

ویف گفت: علی ‌اکبر جعفری و سید نورعلی موسوی‌ پور روز گذشته انصراف خود را به فرمانداری دهلران ارائه دادند و حبیب الله زینی وند لرستانی نیز چند روز پیش به صورت کتبی از نامزدی دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انصراف داده بود.

 

بدین ترتیب و در فاصله پنج روز تا آغاز رای گیری تعداد داوطلبان حوزه انتخابیه ایلام به ۳۳ نفر و در حوزه انتخابیه دهلران به ۷ نفر کاهش یافته است.

 

استان ایلام، دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

نظر شما