شناسهٔ خبر: 11217992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزدهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان گیلان در 9 حوزه انتخابیه مشخص شد

رشت - ایرنا - مسئول کمیته انتخابات و سیاسی حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان، نامزدهای مورد حمایت این حزب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

علی بزرگ بشر عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نامزدهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان در حوزه انتخابیه شهرستان رشت غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، سید حسن واحدی واعظ و محمدصادق حسنی جوریابی و در حوزه انتخابیه روسر و املش محمدمهدی رهبری املشی هستند.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه لنگرود مهرداد لاهوتی، در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل ایرج ندیمی و در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر نیز محمدحسین قربانی جزو نامزدهای مورد حمایت این حزب قرار دارند.
بزرگ بشر افزود: در فومن و شفت محمدمهدی افتخاری، در صومعه سرا سیدکاظم دلخوش اباتری ، در رودبار صمد مرعشی و در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال نیز منصور یوسفی جولندان در لیست نامزدهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان هستند.
مسئول کمیته انتخابات و سیاسی حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان اضافه کرد: نامزدهای مورد حمایت این حزب در دو حوزه انتخابیه آستارا و انزلی نیز بزودی اعلام می شوند.
وی همچنین نامزدهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را زین العابدین قربانی، سید محمدصادق علم الهدی و احمد پروایی ریگ ذکر کرد.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
تا زمان حاضر، مجموع نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در رقابت های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان 197 نفر بوده و هفت نامزد نیز برای حضور در رقابت های پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان تایید صلاحیت شده اند.
تبلیغات انتخاباتی تمامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه 29 بهمن ماه آغاز و در ساعت 8 صبح پنجشنبه ششم اسفندماه جاری یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی، پایان می یابد.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.ک/3
7294/2007

نظر شما