شناسهٔ خبر: 11213609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعیین بیش از 40 نقطه در مریوان برای تبلیغات نامزدهای مجلس

سنندج- ایرنا- شهردار مریوان گفت: برای رعایت حقوق نامزدین انتخابات و جلوگیری از تخریب زیباسازی شهر مریوان بیش از 40 نقطه در داخل این شهر برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

فواد کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری مریوان اقدمات لازم در خصوص تعیین نقاط برای تبلیغ نامزدها را برای تبلیغات گسترده و پر شور مردم و شهروندان در مریوان در نظر گرفته است.
وی با اشاره به ماده 52 قانون مجلس شورای اسلامی و عنوان اینکه شهرداری ها می توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان های مناسبی را برای نصب و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین کنند تاکید کرد: نامزدها بر اساس ماده 57 قانون مجلس شورای اسلامی باید از دیوار نویسی و نصب پوستر بر روی در و دیوار پرهیز کنند.
کریمی اضافه کرد: میدان های اصلی شهر از جمله میدان شهیده فهمیده شبرنگ، چهار راه اصلی، چهار راه بایوه و مسیرهای پر تردد مردم در خیابان ها و بلوارها و حتی محل هایی در مناطق حاشیه ای شهر نیز برای نصب تبلیغات نامزدها آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه هواداران نامزدها برای نصب پوستر باید از این جایگاه ها استفاده کنند، افزود: در برخی از مواقع شاهد چسباندن پوسترها در سایر نقاط و بویژه بر روی پست های برق و مخابرات هستیم که این امر خلاف مقررات تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود.
کریمی در ادامه اضافه کرد: از مبلغان و هواداران نامزدهای انتخابات می خواهیم از نصب پوستر بر روی دیوار اماکن عمومی و دولتی پرهیز کنند و فقط در جایگاه های تعبیه شده، اقدام به تبلیغ کنند.
وی ادامه داد: در برخی از مواقع توسط هواداران نامزدها شاهد توزیع و پخش پوسترهای رنگارنگ تبلیغاتی در سطح پیاده رو و خیابان ها هستیم که این امر، چهره نازیبایی به شهر مریوان می دهد.
وی به نامزدها توصیه کرد: برای رعایت حقوق شهروندی و مهیا کردن انتخاباتی سالم و رقابتی، تبلیغات خود را در نقاط تعیین شده انجام داده و فعالیت های تبلیغاتی خود را در چارچوپ قانون انجام دهند.
صلاحیت چهار نفر برای مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان و صلاحیت 22 نفر برای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های مریوان و سروآباد تایید شده است.
کردستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری و شش کرسی در مجلس شورای اسلامی است که سهم شهرستان های مریوان و سروآباد یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و هفتمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7451/6108

نظر شما