شناسهٔ خبر: 11210571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی فرماندار رباط کریم

وظایف نمایندگان کاندیداهای مجلس در رباط کریم تبیین شد

از سوی فرماندار شهرستان رباط کریم وظایف نمایندگان کاندیداهای مجلس دراین شهرستان تبیین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، علی بیگی پیش از ظهر امروز در جمع نمایندگان کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان رباط کریم اظهار کرد: نمایندگان کاندیداها از ساعات اول روز اخذ رأی تا پایان روز رأی و شمارش آرا و تا بستن پرونده روز رأی‌گیری باید در شعبه حضور داشته باشند و هیچ کار اجرایی نباید بکنند.

وی بیان کرد: این نمایندگان در صورت مشاهده تخلف تنها با اعلام به هیئت نظارت یا بازرسی و یا نهایتاً به نماینده فرماندار گزارشی تهیه کرده و پس از امضا، صورت جلسه کنند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان رباط کریم تصریح کرد: نماینده کاندیدا نباید برای کسی برگ رأی بنویسد و این حق را ندارد.

بیگی تأکید کرد: نماینده فرماندار با تعیین جای مشخصی برای نماینده کاندیدا شرایطی را فراهم کند تا وی بتواند نظارت کافی بر روند انتخابات داشته باشد تا حقی از کاندیدای مورد نظرش ضایع نشود.

فرماندار شهرستان رباط کریم تصریح کرد: مطابق تبصره 2 ماده 61 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات نماینده فرماندار موظف است نسبت به ایجاد نظم و هماهنگی و جلوگیری از ضایع شدن حقوق کاندیدا اقدامات لازم را در روز اخذ رأی به عمل بیاورد.

بیگی خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای نمایندگان کاندیداها بر عهده خودشان است و همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 64 مکرر قانون، هزینه‌های نمایندگان کاندیداها در سر صندوق بر عهده شخص کاندیداست.

فرماندار شهرستان رباط کریم همچنین با اشاره به همین ماده قانونی آیین‌نامه اجرائی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده کاندیدا حق تبلیغ له یا علیه کاندیدایی را ندارد و چنانچه شاهد اجحافی بوده مطلب را به نماینده فرماندار منعکس کند.

وی گفت: بر اساس ماده 64 قانون اجرائی انتخابات کاندیداهای خبرگان رهبری نیز می‌توانند در شعب اخذ رأی نماینده داشته باشند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان رباط کریم در پایان از نمایندگان فرماندار خواست حسن همکاری را با نمایندگان کاندیداها داشته باشند تا بتوانند به نحو احسن وظایفشان عمل کند.

انتهای پیام/3154/ع30

http://fna.ir/1B2IVS

برچسب‌ها:

نظر شما