شناسهٔ خبر: 11203356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

مشکل اصلی استان یزد تامین آب است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل اصلی استان یزد تامین آب است، گفت: استان یزد نیازمند تحول اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار شامگاه جمعه در همایش بزرگ "جوانان، انتخابات، اقتدار" که با عنوان "همت چاره ساز است" در یزد برگزار شد، با اشاره به پیشرفتهای علمی کشور که با اهدای خون‌های جوانان ایران به دست آمد، اظهار داشت: جوانان امروز در مسیر شهدایی قدم گذاشتند که عزت امروز ایران را رقم زده‌اند.

وی با بیان این مطلب که جوان ایرانی سرشار از انرژی است، گفت: جوان ایرانی به ویژه جوان یزدی امروز مزیتها و ظرفیتهای خودش را می‌داند و به ارزشهای این استان کویری آگاه است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در طول تاریخ زحمتهای فراوانی برای پیشرفت این استان کشیده شده، گفت: ما امروز موظف هستیم که از هزاران کیلومتر فاصله، آب برای استان یزد بیاوریم و آینده‌ای روشن را برای این استان رقم بزنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: یزدیها این افتخار را دارند که مردمی مومن، صادق و پرتلاش هستند، برند و نماد مردم یزد هم همین است و یزد به دارالعلم و دارالعباده شناخته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دفاع از حق و حقوق مردم وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است، گفت: امروز بیان کردیم که حق داریم انتخاب کنیم و حق این که در سرنوشت خودمان سهیم باشیم را داریم.

کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک،  گفت: همانطوری که در 4 سال گذشته از منافع ملی کشور و حقوق یکایک مردم استان دفاع کردم و نام نیک یزدی و یزدیان را همواره پاسداری کردم، در آینده هم اگر خدا خواست، این راه را ادامه می‌دهم.

وی با بیان این مطلب که استان یزد استان دوم کشور در زمینه معدن است، گفت: پایه توسعه استان یزد می‌تواند معادن باشد، همچنین ما در زمینه‌های علمی هم ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی داریم و ظرفیت انسانی بسیار بالایی در یزد وجود دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد نیازمند تحول اقتصادی، صنعتی است، چرا ما نباید با این جمعیت خلاق، اندیشمند و جوانان، صنایع نوین، صنایع‌های تک و صنایع آی‌تی و فناوری اطلاعات داشته باشیم و این صنایع را توسعه دهیم.

جوکار بیان کرد: متاسفانه الان فارغ‌التحصیلان استان یزد در مقاطع دکتری باید در استان‌های دیگر به دنبال کار باشد اما استان یزد میزبان نیروی کارگری از دیگر استانهای کشور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با طرح این سوال که چرا صنایعی باید برپا کنیم که سبب آلوده شدن محیط زیست استان یزد و پرآب‌خواه باشد، گفت: با توسعه صنایع های‌تک و فناوری اطلاعات، می‌توانیم متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌مان ایجاد اشتغال کنیم.

کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک، گفت: امروز جمعیت بیکار استان یزد، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما هستند و ما می‌توانیم با کمک به یکدیگر و تلاش مضاعف، زمینه رفع این مشکل در استان یزد را به وسیله داشتن راهبردهای صحیح و درست و اصلاح سند توسعه استان یزد رفع کنیم.

وی گفت: در عرصه آبرسانی به استان یزد تا به امروز اقدامات لازم را انجام دادیم و مسیر را برای انتقال آب از مسیرهای جدید به استان یزد را فراهم کردیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط انتقال آب به یزد 98 میلیون متر مکعب آب ظرفیت دارد ولی هیچ زمانی این حجم محقق نشد.

جوکار با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در زمینه انتقال آب به استان، مسیر جدید انتقال آب از طریق استان چهارمحال و بختیاری را ایجاد کنیم، گفت: این موضوع پاسداشت چندین سال مجاهدت اندیشمندان،علما و دانشمندان این آب و خاک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای برای بیمه کردن کشور و نظام، گفت: در راستای تحقق اهداف کلان کشور و بیعت مجدد با رهبر و میثاق مجدد با امام و شهدا و همچنین تضمین پیشرفت و آینده کشور، باید حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک، گفت: در دور آینده مجلس برای مقابله با کسانی که مخالف توسعه استان یزد هستند نیازمند کمک هستیم چرا که نیروی جوان یزد شکافنده همه مشکلات است.

انتهای پیام/

نظر شما