شناسهٔ خبر: 11202465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وجود بیش از 49 هزار رای اولی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تعداد رای اولی های این استان برای شرکت در انتخابات اسفندماه امسال را 49 هزار و 973 نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

جعفر مردانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد تا هفتم اسفند ماه امسال سن شان به 18 سال می رسد و واجد شرایط رای دادن هستند.
وی افزود: بی شک حضور رای اولی ها در انتخابات شور و نشاط خاصی به این رویداد مهم سیاسی کشور می بخشد.
مردانی تصریح کرد: این رویداد به عنوان نخستین تجربه مشارکت سیاسی رای اولی ها در تعیین سرنوشت خود می تواند آثار و نتایج مثبتی در دیگر مراحل زندگی آنها داشته باشد.
دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونی و باشکوه در این استان خبر داد و گفت: رای اولی ها همراه با سایر واجدین شرایط رای دادن خالق حماسه بزرگی در هفتم اسفند می شوند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری 146 نامزد ثبت نام کرده بودند که از این تعداد تاکنون 67 نامزد در گردونه رقابت حاضر هستند و برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس تلاش می کنند.
همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 16 داوطلب ثبت نامی سه داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
7363/2097

نظر شما