شناسهٔ خبر: 11190176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام انصراف دادند

ایلام - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات ایلام از انصراف دو نفر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبادالله باقری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از این دو نامزد از حوزه انتخابیه اصلی ایلام و یکی نیز از حوزه انتخابیه اصلی دهلران از حضور در رقابت های انتخابات این دوره انصراف داده اند.
وی افزود: محمدنقی خیری از حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی نامزد شرکت در انتخابات شده بود که عصر دیروز انصراف خود را از حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
باقری تاکید کرد: با انصراف این فرد اینک تعداد نامزدهای این حوزه انتخابیه برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به 35 نفر کاهش یافته است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام یادآور شد: حبیب الله زینی وند لرستانی نیز انصراف خود را از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران اعلام کرده است.
وی گفت: این فرد نیز عصر روز گذشته انصراف خود را به صورت کتبی به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری دهلران اعلام کرد و بدین ترتیب تعداد نامزدهای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره به 9 نفر کاهش یافت.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که 434 هزار نفر آنها واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی برای حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی برای حوزه انتخابیه دهلران) است و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
6119/9002

نظر شما