شناسهٔ خبر: 11182332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نامزدها در کردستان به مسائل قومی و مذهبی دامن نزنند

استان‌ها > کردستان - استاندار کردستان گفت: جمهوری اسلامی امانت بزرگی در دست ما است و وحدت ملی نباید فدای منافع فردی و گروهی شود و نامزدها، احزاب و هواداران آنها در جریان انتخابات حافظ امنیت ملی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان سیاسی با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار داشت: نامزدهای انتخابات از هم اکنون با رفتار قانونی خود نشان دهند که شایستگی رفتن به مجلس را دارند.
وی افزود: از افرادی که نظام و سیستم قانونی تشخیص داده است برای عضویت در مجلس شورای اسلامی صالح هستند توقع نمی رود رفتار خلاف قانون انجام دهند.
وی تاکید کرد: نامزدهایی که تبلیغ آنها به مسائل قومی و مذهبی دامن زند یقیقا تحت تعقیب قرار می گیرند.
زاهدی یادآور شد: یک نامزد می تواند در جریان انتخابات و پس از برگزاری آن توسط هیات نظارت و شورای نگهبان رد صلاحیت شود و یا اعتبارنامه وی در مجلس مورد تایید قرار نگیرد.
استاندار کردستان افزود: باید تلاش کنیم هر انتخاباتی منجر به افزایش وحدت ملی شود و اینکه این وحدت را تقویت کند.
وی از نامزدها، احزاب و هواداران آنها خواست که خود در جریان انتخابات حافظ امنیت باشند و متذکر شد: در رابطه با امنیت به ویژه در مناطق مرزی با کسی شوخی نداریم.
استاندار کردستان سپس به نقش پنج گروه در انتخابات اشاره کرد و گفت: گروه اول برگزار کنندگان انتخابات است که باید طبق قانون عمل کنند و امانتدار رای مردم باشند.
وی گروه دوم را نخبگان روحانی، دانشگاهی، هنری، رسانه ای و هر بخشی دانست که در مردم نفوذ دارند و از آنها خواست برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.
زاهدی با اشاره به احزاب و فعالان سیاسی به عنوان سومین گروه فعال در انتخابات گفت: رقابت میان احزاب و فعالان سیاسی موجب افزایش حضور مردم در انتخابات می شود.
استاندار کردستان از مردم به عنوان چهارمین گروهی که در انتخابات نقش دارند، نام برد و افزود: مردم با درک شرایط کشور در منطقه و جهان، در انتخابات حضور گسترده خواهند داشت.
استاندار کردستان با بیان اینکه گروه پنجم نامزدها و هواداران آنها هستند، ادامه داد: نامزدها باید تلاش کنند رقابت سالم و پرشور به جود آورند.
وی گفت: نامزدها به گونه ای با هم رقابت کنند که اگر فردا یکدیگر را دیدند از هم خجالت نکشند.

نظر شما