شناسهٔ خبر: 11181643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار نامزدهای انصرافی انتخابات مجلس در کردستان به 13 تن رسید

سنندج- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان با اشاره به انصراف 13 تن از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در حوزه های پنج گانه انتخابیه استان کردستان 88 نامزد برای تصاحب شش کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

صاحب‌خبر -

مراد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت نام 213 داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه پنج گانه استان کردستان افزود: از این تعداد صلاحیت 102 نفر توسط شورای نگهبان برای نامزدی مورد تایید قرار گرفت که یک نفر حوزه انتخابیه خود را به خارج از استان ( اسلامشهر و رباط کریم) تغییر داد و 101 نفر باقی ماندند.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان با اشاره به اینکه از 101 نفر باقی مانده 13 نفر انصراف دادند گفت: در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران پنج نفر، حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد سه نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه دو نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان دو نفر و حوزه انتخابیه بیجار یک نفر انصراف داده اند.
جعفری گفت: در حوزه های انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 33 مرد و دو زن، مریوان و سروآباد 18 مرد و یک زن، قروه و دهگلان هفت مرد، سقز و بانه 9 مرد و یک زن و بیجار نیز 16 مرد و یک زن رقابت می کنند.
استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش نماینده دارد.
آرا مردم کردستان در انتخابات پیش رو در هزار و 197حوزه انتخابی شامل 595 حوزه ثابت و 602 حوزه سیار، جمع آوری می شود.
از تعداد کل حوزه های استان کردستان 715 حوزه روستایی و 482 حوزه انتخاباتی، شهری است.
پنج هزار و 265 نفر از نیروهای انتظامی کار حفاظت از شعب اخذ رای در استان را برعهده دارند.
تعداد کل واجدین شرایط رای دادن در استان کردستان یک میلیون و 161 هزار و 537 نفر است.
بر همین اساس نامزدهای تایید صلاحیت شده این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند از امروز پنجشنبه 29بهمن به مدت یک هفته فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام دهند.
1904/3033

نظر شما